Superkul Startet 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2008 Har gått og drømt om fremoverseende ekkolodd og lurer på er det bare jåleri eller funker det og er til og stole på?? har man kart + kartplotter så skal man strengt tatt være klar over hvor skjerene er men hørt om en del som går på umerkede???? En annen ting de er fryktelig dyre - har noen forslag til hvor man finner et rimeligere et?? Har tittet på ebay men finner ikke noe - dumt spørsmål : hva søker jeg på?? hva heter det på engelsk??? Noen som vet og har erfaringer?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kjell E Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Prøv å søke på forward looking sonar. Interphase er en leverandør. Jeg har ingen erfaring, dog. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Festina Lente IV Svart 1.April.2008 Link til dette innlegget Svart 1.April.2008 En kamerat har hatt Interfacei mange år, og kan ikke få fullrost det. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Marwin Svart 1.April.2008 Link til dette innlegget Svart 1.April.2008 Søk på "Echopilot" her i basen, så får du masse svar Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Blue_Dragon Svart 1.April.2008 Link til dette innlegget Svart 1.April.2008 Kunne godt tenkt meg en Echopilot, men det står foreløpig langt nede på listen. Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 1.April.2008 Link til dette innlegget Svart 1.April.2008 Hadde Echopilot i forrige båt og syntes det var veldig betryggende når vi var i ukjent og grumsete farvann. Fungerte veldig bra og gav et godt bilde av bunnen foran båten. Kjøper gjerne et slikt igjen, men de er ganske dyre overalt. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 1.April.2008 Link til dette innlegget Svart 1.April.2008 Ja, ligger vel på 10+ laken, men sjøl mener jeg det er verd det På full fart (20 knop) er det ikke mye å se (kanskje pga. plasseringen av transducerne) men på sakte fart funker det supert. Brukes av meg i 2 tilfeller: • Når jeg er usikker på dybden i ukjente farvann, • Under dypdorging: Ser endring av dybden i god tid slik at jeg ikke kjører redskapen i bånn. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Marwin Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Nettopp montert ny EchoPilot i nybåten. 2D med farger. Den er bedre enn den gamle, spes fordi det er større kontrast i bildet. Ca 6 båtpenger. Anbefales. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
000 Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Hva mener du, er ikkje ekkolodd for å finne fisk...? Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 Her er en test av fremoverseendw okkolodd: http://www.pbo.co.uk/gear/5-forward-looking-sonar-tested-29321 Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 13.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2016 (redigert) Hva mener du, er ikkje ekkolodd for å finne fisk...?Ikke nødvendigvis. Ekkolodd er også et brukbart navigasjonsinstrument i mange tilfelle. Foroverseende (EchoPilot) gir meg et bra bilde 100 m ned og 200 m fremover (som tidligere antydet) og jeg kan f.eks. stille inn alarmen på 3 meter og får beskjed om denne dybden er mindre langt forran båten. Søk på 'EchoPilot' i databasen her, så finner du mye info :-) Redigert 13.Mai.2016 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.