Hess21 Svart 24.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Hvor mye vil noe sånt koste hos et verkstede da? Skal fikse noe annet på motoren samtidig så gjør alt i samme slengen.;) _superflex_ :flag: Sitér dette innlegget Link to post
dsk Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Kan man gjøre noe tilsvarende med en 5 hk fra samme produsent for å få flere hk? Det blir vel vanskelig å gi noe fasitsvar. På tohatsu og de fleste andre vrir man på en "plate" under svinhjulet (regulerer fortenningen) og så følger gass spjeldet med. Når man nesten har full gass så justeres bare tenninga på Tohatsu 9,9 , men på 15 så blir gasspjellet åpnet ytterligere. Kjør uten motordeksel, og se om du kan gi mere enn "full gass" ved å dytte forgasserspjeldet lenger så har du svaret. Pass på å ikke få fingre, slips, eller andre mer eller mindre løse deler inn i de roterende delene. da kan du risikere å ødelegge mer enn motoren. (Vi bruker jo slips alle sammen! he he) Det er forøvrig ikke sikkert at motorern tåler trimming over lengere tid, selv om jeg regner med at de fleste har mye å gå på. dsk Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 fjerning av plombe har aldri vært, og vil aldri bli trimming. Man bare tar ut den ytelsen motoren er laget for fra fabrikk! Ofte det samme i bil, produsentene gidder ikke lage 3 forskjellige motorer, så han tar 2 av dem og tuner ned ytelsen i elektronikken. Sitér dette innlegget Link to post
jolleali Svart 8.August.2013 Link til dette innlegget Svart 8.August.2013 Hvordan vet dere akkurat at de yter 17.4? Har dere noe måleaparat til det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.