Jump to content

Noen som vil låne bort NMEA2000-utstyr til testing?

bard

Recommended Posts

Jeg prøver meg på en litt optimistisk forespørsel:

Jeg sitter her med spennende nytt leketøy som ikke virker.

Det er et Lowrance LMF-400 display og en EP-60R drivstoffsensor. Problemet er at de ikke snakker sammen. Jeg er helt sikker på at det ikke er et innstillingsproblem. Siden jeg var "lur" og kjøpte greiene i USA er det ikke så lett å reklamere. Jeg skulle gjerne prøvd å koble utstyret til andre NMEA2000-komponenter, for å se om noe fungerer da. Er det noen som har lyst til å låne meg noe utstyr jeg kan teste med? Alt er av interesse. Fortrinnsvis i nærheten av Holmestrand.

Det er snakk om NMEA 2000, ikke vanlig NMEA 0183.

Det er CAN, ja.

Jeg har prøvd å melde opp sensoren, men den dukker ikke opp i lista over tilgjengelige enheter. Jeg har et lite håp om at andre enheter på bussen kan trigge en forandring, men det er kanskje optimistisk.

Systemet fungerte en kort stund, men jeg "unconfigure"rte sensoren og siden har jeg ikke klart å finne den igjen. Frustrerende greier.

Utstyret er ikke montert så det er lett å ta med ut for testing.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...