giver Startet 7.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 7.Mars.2004 Hei Jeg har satt inn KOBELT motorkontroller oppe og nede. Er det noen som har erfaringer med bruk eller montering av disse ? mvh giver http://www.kobelt.com/ Sitér dette innlegget Link to post
Geir V. Svart 7.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2004 Jeg har montert i min egen båt i dag, gikk veldig bra. Har ingen erfaring med Kobolt, men har hørt at det skal være bra kvalitet. Har du problemer kan sikkert www.sea-tek.no hjelpe deg de er forhandler av Kobolt. Prat med Stefan. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 7.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2004 Hei Har tidligere hatt Kobelt 2091/2093 på en KAD43 med kontrollre oppe og nede. Solide og "proffe" kontrollere, men pass på å låse av den lille mutteren i wire-enden ved overgangen mellom wire-kabel og kjedet inni selve kontrolleren. Leverandøren av min hadde glemt kontra-mutter, og det endte nesten i katastrofe, når mutteren skrudde seg ut og løsnet. Se forøvrig denne linken: http://www.kobelt.com mvh M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
giver Svart 8.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 Hei Har tidligere hatt Kobelt 2091/2093 på en KAD43 med kontrollre oppe og nede. Solide og "proffe" kontrollere, men pass på å låse av den lille mutteren i wire-enden ved overgangen mellom wire-kabel og kjedet inni selve kontrolleren. Leverandøren av min hadde glemt kontra-mutter, og det endte nesten i katastrofe, når mutteren skrudde seg ut og løsnet. Se forøvrig denne linken: http://www.kobelt.com mvh M/Y Ellen Marie HeiKanskje det er en idé å bruke Locktite her ? mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 Hei Kanskje det er en idé å bruke Locktite her ? mvh giver Jepp, jeg kom ikke til med mutter på den ene kontrolleren uten en større demonteringsjobb, så her blei det locktite. Fungerer helt OK. mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Reidar67 Svart 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 Hei Leverandøren av min hadde glemt kontra-mutter, og det endte nesten i katastrofe, når mutteren skrudde seg ut og løsnet. "Sikt på den billigste"! Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 "Sikt på den billigste"! :lol: Ja, det kunne fort blitt på den måten. Nå hadde det seg heldighvis slik at jeg var på vei inn til min egen bryggeplass, når mutteren til wiren på kontrolleren på FB falt av. Da var det lite virkning i å prøve å slå bakk, men heldighvis hadde jeg så lite fart at jeg rakk ned til styreposisjonen inne, og fikk slått bakk her. Det gikk akkurat, men med minste mulige margin. Takk og lov at jeg har for vane å ta det med ro inn mot land, ellers hadde det blitt hakk i både båten og brygga Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
olpi Svart 1.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2012 Hvor mange her inne har KOBELT 2-posisjon motorkontroller? Har mange ganger tenkt på å montere det i båtene jeg har hatt med 2-spaks kontroll, 2-posisjoner. Erfaringer med holdbarhet/levetid på lavfriksjonkabler? Alternative med Morse/Teleflex der man bør/må bruke omkobler ved enspaks har egentlig aldri fristet, Da er det like greit med 2-spaks når man skal vandre litt mellom fra en styrepos til den andre. Frister litt igjen å montere Kobelt, men vil gjerne høre erfaringer. Synes egentlig det er rart at det ikke blir montert mer av dem på båter med 2 styreposisjoner. At de koster en del mer oppveies vel bedre brukervennlighet og god kvalitet? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 1.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2012 (redigert) Jag har Mathers Micro Commander och dom har fungerat bra. Kört 12000 Nm/2000 timmar sedan jag övertog båten och inte haft något problem. Mjuka och behagliga att använda, perfekt autosync, smidig överflyttning mellan manöverplats uppe och nere, hyfsad upplösning på varvtalsinställningen. Verkar vara kvalitetsprodukter, definitivt inget jag skulle vilja avstå ifrån. Redigert 1.Oktober.2012 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Kjenner veldig godt M Micro Controller. Har solgt noen slike i sin tid. Skal jeg bytte vil jeg nok likevel ha mekaniske overføring med lavfriksjonskabler hele veien. Elektronisk overføring fra kontrollbokser til en aktuator nær motor/gear, og korte kontrollkabler derfra går jeg nok ikke for. Er kanskje gammeldags ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 2.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2012 Skal du ha det beste, kan du trygt satse på Kobelt. Ikkje berre best, men suverent best. Einaste grunnen til ikkje å bruke det er prisen. Det er veldigt dyrt. Det har nok og dei fleste båtprodusentane teken konsekvensen av. Nesten berre Sandvik båtbyggeri som brukar dei etter det eg kan sjå. Elles henvender dei seg helst til proffmarkedet. Her vert det mykje brukt. Uovertruffen kvalitet! som gjeld det beste. Ingen over, ingen ved sida. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 3.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2012 Skal ta en prat med dem på Sea Tec.Kanskje blir det nye kontroller til neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.