Raven Startet 3.April.2008 Link til dette innlegget Startet 3.April.2008 Hei er det noen som kan, eller kjenner til noen som kan utføre service på en General Motors Detroit diesel fra 1980? Denne står i en trøskøyte og ligger på Aker Brygge. Jeg bor i Oslo slik at denne personen bør ikke bo så langt vekke fra Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 DIESEL TEKNIKK AS Ravnåsveien 3 1254 Oslo Tlf: 22 61 33 00 Faks: 22 61 33 02 E-post: firmapost@dieselteknikk.no Ellers, så hvis du er litt nevedyktig, så tar du dette selv ... i en skøyte er det vel god plass ombord, så lett å komme til .... og hvis du har en 71 maskin i rekke (som jeg) kan jeg muligens finne en CD med verkstedshåndbok (over 800 sider) en plass... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
SveinHa Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 Hei og velkommen til Båtplassen Detroit Diesel er enkle og greie motorer å skru på. En manual kan jo alltid være grei å ha og den fåes kjøpt for noen hundrelapper (uhorvelig mange år siden jeg kjøpte men det kan nok være snakk om kr. 7-800.- men vel verdt pengene). Service er vel i hovedsak snakk om olje- og filterskift og det klarer de fleste selv. Ventil- og injektorjustering er litt mer krevende men er du nøyaktig og følger boken er det heller ikke uoverkommelig. Detroit Diesel er noe av det mest robuste som finnes av høyturtallsmotorer og er du på jakt etter rimelige originaldeler så ta en telefon til Bergen Dieselcontact. Hvilken motor er det du har? Det er jo ganske vanlig med 6-71 (6 sylindre, 71 kubikktommer pr. sylinder) i skøyter men det kan jo også være andre varianter som 6V og 8V i 71 eller 92 serien (eller kanskje 53 serien). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
BMP Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 (redigert) Lyken er en 12V92 med brukket veivaksel. Marhaug i Svolvær er gode på GM. Redigert 3.April.2008 av BMP (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.