Jenny Startet 7.Mars.2004 Del på Facebook Startet 7.Mars.2004 Kan se ut som om vannpumpa på min KAD42 har tatt kvelden. Original vannpumpe koster i underkant av kr. 3000,- Er det samme pumpa som sitter i lastebilmotorer? Er disse rimeligere? Er det noen som i såfall kjenner til modellbetegnelsen/part.nr? Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 7.Mars.2004 Del på Facebook Svart 7.Mars.2004 Det finnes rep.sett til vannpumpa på 40 motoren, muligens også til din. Det er mye biligere. Men det spørs selvfølgelig hva som er galt med pumpa di. Skifter du lager og tetninger er pumpa som ny igjen. Bare husk hvis du overhaler pumpa at du presser skovelen nesten helt inntil huset, ellers får du for dårlig virkning av pumpa. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.Mars.2004 Del på Facebook Svart 7.Mars.2004 Kan se ut som om vannpumpa på min KAD42 har tatt kvelden. Original vannpumpe koster i underkant av kr. 3000,- Først bør du kanskje åpne pumpen for å se hva som "har takk kvelden". Er du heldig så er det bare et par lager og en zimmerring; et par hundrelapper og en liten kveldsjobb så kan pumpen muligens være god som ny Lykke til! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Jenny Svart 7.Mars.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2004 Takker for svar, så langt. Var jo i utgangspunktet innstillt på å reparere, så sant det er mulig å oppdrive reservedeler. Det burde jeg jo tatt med i mitt første spørsmål. Problemet synes bare å være en lekk tetning. Men uansett tenkte jeg det kunne være interessant å vite om pumpa er identisk med en som sitter f.eks. i en lastebilmotor. Antar den vil være vesentlig rimeligere. Prisen på deler blir gjerne doblet når det skal sitte i en båt, selv om det kommer fra samme "hylla". Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.Mars.2004 Del på Facebook Svart 7.Mars.2004 Hei igjen, Jeg glemte å presisere det ovenfor, men både kulelager og zimmerringer lages i standardimensjoner. Disse får du i velutstyrte maskinforretninger, til siviliserte priser - i motsetning til Volvopushernes absurde tallbingo...... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.