Jump to content

Navman 8120, noen erfaringer?

Petterøe

Recommended Posts

Er sabla spent nå, da jeg har en importert Navman 8120 liggende til fortolling i Oslo!

Har i mange år brukt bærbar PC løsning i båten, og vært noenlunde fornøyd med dette, da bortsett fra to ting:

PC skjermens manglende lysstyrke, og "opp og ned"- rigging av pc`n.

Greidde derfor til slutt med dagens dollarkurs ikke å motstå et tilbud på E-bay, hvor jeg fikk tilslaget på en ny slik Navman med 12" skjerm for $1260 inkl. frakt, noe som også inkl mva er 1/3 av ny pris her på berget !

Lurer på om noen har erfaring med denne plotteren. "Min" plotter inneholder visstnok menyer på svensk. Finnes det noen "norsk" softwareversjon tilgjengelig for nedlasting noe sted?

Vet at Navman er kompatibel ( om det heter det?) med Mercurys smartcraft system, hvor motorinfo kan hentes inn på Navman - skjemen. Vet noen der ute om smartcraft også er tilgjengelig på Mercruisers 4,2 D-tronic motor (2003mod)?

Lurer også på erfaringer med C-map Max Mega Wide kart, og Nasa AIS 2 dual frequency receiver engine.

Håper virkelig at plotteren står til forventningene...... :yesnod:

Jeg har en Navman 8120 med C-map Max kart, hadde også PC tidligere men var ikke fornøyd med skjermen.

Har hatt Navman i 2 sesonger og er for såvidt fornøyd, kunne tenkt meg at den var litt raskere å oppdatere. Er litt ekkelt når du ligger i 25 - 30 knop og kartsiden plutselig forsvinner for så og sakte komme tilbake.

Jeg har også en Mercruiser 4,2 D-tronic motor, vet at du kan koble til dieselforbruk modul til plotteren.

Takk for responsen! Ble litt skeptisk når du sier at kartsiden "forsvinner" for så å komme sakte tilbake. Skjer dette fortløpende hele tiden, og kan det kalles for en liten "blackout" når det skjer? Kan det være forskjell på dette fenomenet ved varierende temperaturer (tregere skjerm ved kalde temperaturer)?

Har jo vært ganske så bortskjemt på dette området med laptopen i virksomhet....

Plotteren virker helt fint, jeg har alle menyer på Norsk.

Jeg antar at grunnen til tregheten er at det er så mange opplysninger i Max kartet at prosessoren i plotteren må bruke litt tid på oppdateringen hver gang den skifter kartside. Ellers er jeg kjempefornøyd både med plotteren og ekkoloddet.

Hadde jeg hatt en båt som passet for det hadde jeg montert radaren også.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...