Seilbåten Startet 4.April.2008 Link til dette innlegget Startet 4.April.2008 Har lyst å kjøpe seilbåt. Kikker på båter fra 80-tallet. Er viktig med god akterkøye og har sett at Scanmar 33 har dette. Noen som har erfaringer med båten? Hvilket prisnivå ligger disse på? Hørt rykter om svaikjøl. Hva betyr dette og hvordan kan jeg finne ut dette? Hvordan gjør disse båtene seg i regatta? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Scanmar 33 er en kjempebra båt. Seiler godt og god plass. Prisnivået vet jeg lite om men har inntrykk av de holder seg godt i pris. Svaikjølproblemet er overdrevet, de er mer solide i kjølen enn de fleste av dagens billigbåter. Lys tallet er realistisk og båtene går an å vinne med på klubbregattaer. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Seilbåten Svart 4.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Høres lovende ut! Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 ikke erfaring direkte med 33 men med 35 som er vel bortimot samme båten trodde jeg, flotte båter! Sitér dette innlegget Link to post
cinclus Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 33 og 35 er akkurat samme båten, bortsett fra at hekken er blåst litt opp på 35. Begge båtene er solid bygget og seiler godt. Sitér dette innlegget Link to post
Rotax Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 (redigert) Har selv hatt Scanmar 33 i flere sesonger. Kort og godt en kjempebåt. Båten ble solgt pga. av skolegang, men skulle jeg hatt en såpass gammel seilbåt igjen, hadde jeg ikke nølt. Vær imidlertid opperksom på at noen av båtene har en tendes til å få løs kjøl, da bunnstokkene sitter som en bro over kjølsvinet. I tillegg var det problemer med dårlige røstjern, men disse er nok byttet på de fleste båtene idag. Kan absolutt anbefales Sjekk også Scanmarklubben på: http://home.halden.net/scanmar/ Redigert 4.April.2008 av Rotax (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 4.April.2008 Link til dette innlegget Svart 4.April.2008 Knallbra båt!Hadde en slik selv og utelukkende positive opplevelser med den båten. Seilte den masse, i all slags vær, og røyk aldri noe, utenom komfyren som løsnet i noe rufsevær i skagerak. Svajkjølproblemet er ikke noe stort problem. Jeg hadde det på min, men reparerte det på en helg. Tok ut dørken og støpte inn to spant som gikk helt ned i kjølsvinet. Det ble veldig bra. Ellers er det absolutt en båt å anbefale. Lettseilt, forholdsvis rask og går behagelig i sjøen. Eneste minuset med min var den lille dieseltanken på kun 40 liter, men d et er visst bare de første som er levert med så liten tank. Sitér dette innlegget Link to post
John N Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Kongebåt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.