Jump to content

Båtpussen i gang - fjerne gulning

LykkelitenIV

Recommended Posts

Hei !

Vårpussen er i full gang. Fikk nytt registreringsnummer, og det klistremerket er selvsagt litt mindre enn det forrige.

Og, ja det er selvsagt blitt litt gult i gelcoaten rundt. Så, nå når det gamle reg. nummereet er borte er det hvitt og fint der det var og en markant gul ramme rundt. Det nye reg. nummeret er jo da selvsagt litt mindre...... :cryin:

Hvordan få dette bort ? Selvsagt er jo hele båten noe gulnet. Men er det mulig å få laget det skillet litt mindre markert ?

Har prøvd med Hempel Rubbing og maskin, men det går ikke bort.

Noen tips ?

Hilsen
Lykkeliten IV 

(på båtjakt)

Av og til blir jo gecoaten gul nær vannlinjen også. Det er vanskelig å fjærne. Jeg bruker da noe som heter "Deep Clean". Det er et syreprodukt som blandes med vann. jeg fukter blandigen på en twistdott eller lignende, og gnir lett over området som er misfarget. Deretter skyller jeg godt av med vann. Resultatet har så langt alltid vært vellykket, gelcoaten er igjen skinnende hvit. Men, bruk beskyttelseshansker....!

Ring / mail Småbåtregisteret. Koster sikkert litt for duplikat, kjenner jeg Redningsselskapet rett. :wink:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...