LykkelitenIV Startet 5.April.2008 Link til dette innlegget Startet 5.April.2008 Hei ! Vårpussen er i full gang. Fikk nytt registreringsnummer, og det klistremerket er selvsagt litt mindre enn det forrige. Og, ja det er selvsagt blitt litt gult i gelcoaten rundt. Så, nå når det gamle reg. nummereet er borte er det hvitt og fint der det var og en markant gul ramme rundt. Det nye reg. nummeret er jo da selvsagt litt mindre...... Hvordan få dette bort ? Selvsagt er jo hele båten noe gulnet. Men er det mulig å få laget det skillet litt mindre markert ? Har prøvd med Hempel Rubbing og maskin, men det går ikke bort. Noen tips ? Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Nefertiti Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Oxalsyre? Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Kan jeg spørre om hvor du fikk det nye klistremerket av reg.nr. fra? fordi det på min båt er utslitt Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Lina III Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Av og til blir jo gecoaten gul nær vannlinjen også. Det er vanskelig å fjærne. Jeg bruker da noe som heter "Deep Clean". Det er et syreprodukt som blandes med vann. jeg fukter blandigen på en twistdott eller lignende, og gnir lett over området som er misfarget. Deretter skyller jeg godt av med vann. Resultatet har så langt alltid vært vellykket, gelcoaten er igjen skinnende hvit. Men, bruk beskyttelseshansker....! Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 5.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 (redigert) Ja, Takk Fant en gammel tråd her om det. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16243 Reg. nr fra småbåtregisteret. Men man kan jo kjøpe dette hvor som helst (eller lage det selv ) Redigert 5.April.2008 av LykkelitenIII (see edit history) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
vikers Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Ring / mail Småbåtregisteret. Koster sikkert litt for duplikat, kjenner jeg Redningsselskapet rett. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
-Matros- Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 ok takk :) Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
LykkelitenIV Svart 5.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 "Deep Clean" Er det denne ? http://www.maritimstart.com/testresultat.shtml Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Lina III Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 (redigert) "Deep Clean" Er det denne ? Det stemmer, det er dette produktet som jeg har benyttet ved flere anledninger. Gir et flott resultat. Redigert 5.April.2008 av quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Ring / mail Småbåtregisteret. Koster sikkert litt for duplikat, kjenner jeg Redningsselskapet rett. 130 kr pr. sett+porto Sitér dette innlegget Link to post
retbergen Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 I følge HMS databladet inneholder produktet kun 10 - 25% saltsyre. Så konklusjonen er at saltsyre er like bra? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.