D5LA Startet 5.April.2008 Link til dette innlegget Startet 5.April.2008 Har VHF, Raython Apelco 4500, US mod. og har problemer med kommunikasjon mot mine øvrige stasjoner, Sailor 2047 / 2048. Hvordan løser jeg dette problemet ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Hei. Nå er det jo ikke alle kanalene som er forskjellig i USA og her. Har du problem på k16 og k6 også? I så tilfelle har det ikke noe med at den ene VHF'n er en USA versjon. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Wandalen Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Jeg har en som er nesten lik Apelco/Rayton 5200. På denne radioen skal jeg hokde knappen hvor det står INT på inne i 2 sekunder til det sier "pip" da går den fra USA version over til Internasjonal. Skal også stå int i displayet. Men nå er vel ikke fritids båt kanalene der da regner jeg med.. F1 F2 F3 Fra boka To Transmit 1) Select the desired mode (INT or USA) by pressing and holding the WXIINT key fortwo seconds. When “INT’ is displayed, International mode is selected. When extinguised. USA mode is active. Then press the Push-To-Talk switch and speak into the microphone using a clear normal voice. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 VHF-kanalene er satt opp iht. internasjonal regler for inndeling av båndet. Det vil si at det er et sett med internasjonale kanaler med fastlagte frekvenser. I tillegg finnes det nasjonale inndelinger som for f.eks. USA. Sjekk i manualen for kanalinndeling eller knapp CH (holdes inne noen sekunder) og se om du har mulighet for å veldge kanalinndeling for USA, INT, WX eller ATIS. Apparatene vi kjøper her i landet er som regel satt opp med INT, dvs. de internasjonale kanalene. Amerikanerne har litt i tillegg som USA og ATIS (inland water wasy). Vil tro at INT ligger i bunn som standard uansett. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
JRK Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Hei, Kjøpte en VHF i USA. Ca halvparten av kanalene stemmer overens med kanalene i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
sharko Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Hei, Kjøpte en VHF i USA. Ca halvparten av kanalene stemmer overens med kanalene i Norge. Har selv en amerikansk vhf. Som nevnt over, kan min ha INT (internasjonal), US (usa) eller CA (canadisk). Se instruksjonsboka event nettsted til produsent. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.