Jump to content

Baatplassenkonvoien nordgående kan du følge her

Astor

Recommended Posts

Da har konvoien kommet til min hjemme havn Brattvåg. Pga att jeg måtte til Ålesund for å ta over stafettpinnen på en Tirsdag kveld, noe som hadde tatt 5 timer med min båt, :blush: så fikk jeg min bror Trond og hans kone Tove til å ta turen med deres båt. Så med en fart på 27 knop var turen gjort på 1,5 time :yesnod:

konvoi_001.jpg

Trond med mine barn i forgrunn Helene og Oliver

konvoi_002.jpg

Tove

konvoi.jpg

Meg Ronald Skipper på S/Y EIMY

konvoi_004.jpg

Hjemme havn Brattvåg Mine master mellom boretårnet .

Så får vi se når konvoien går videre.

Ronald

Redigert av S/Y EIMY (see edit history)
  • 2 uker senere...

Veldig bra innsats fra alle. Bra med bilder, som gir oss som bor i periferien et innblikk fra byer og tettsteder vi ofte bare har hørt om.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Nå sliter jeg pga problemer med båten komme jeg meg ikke til molde :headbang: . Jeg reise til syden onsdag så hadde det ikke vert for det skulle jeg heller kjørt gummibåt med 4 hk :crazy::crazy: . Har sendt im til Alvito men får ikke svar. Er det noen som kan trø til.

Har en svoger i Molde. Kan du sende den med ferje inn til Molde?

Ring meg på 4680 4680 hvis dette er en mulighet.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Nå sliter jeg pga problemer med båten komme jeg meg ikke til molde :headbang: . Jeg reise til syden onsdag så hadde det ikke vert for det skulle jeg heller kjørt gummibåt med 4 hk :crazy::crazy: . Har sendt im til Alvito men får ikke svar. Er det noen som kan trø til.

Du fikk tak i isbjørn slik at møtested er opprettet ? Hallo møringer rundt Molde ! Kan dere hjelpe oss i nøden ?

mvh jawik ft Bergen

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Da skal S/Y Eimy forsøke å få satt baggen på ferje til Molde. Svoger som er båtmann henter denne å legger den til vidre avhenting på Molde politikammer. (Han er politimann og romsdaling) Der ligger den trygt til Isbjørn henter sen ut for vidre befrakting.

mvh Astor

Da blir baggen hentet sjøveien av politibåten Argus fra Molde. De er ute på oppdrag akkurat nå og vil svinge innom Brattvåg å hente baggen og ta den med til Molde politikammer for senere avhenting. Gutta på politibåten fortjener en honnør for å være resulatorienterte sjøfolk. :flag:

Samtidig slipper baggen å forlate det våte element på vei nordover.

mvh Astor

Da er endelig Konvoien på tur nord igjen. Tok noen bilder av overleveringen til De kjekke Politibetjentene fra Molde.

konvoi_molde_001.jpg

Min sønn Oliver med bagen og hans kompis Benjamin.

konvoi_molde_003.jpg

Her kommer politi båten Argus.

konvoi_molde_004.jpg

Å tror dere ikke det ble prøvetur og her ser vi to målløse unge menn.

konvoi_molde_005.jpg

Her to av de hyggelige betjentene fra Molde.

konvoi_molde_006.jpg

Og da var de på vei til Molde.

Meget sporty gjort av Politiet. :flag::flag:

Tusen takk til Dere. :flag::flag::flag:

Jeg glemte å takke politiførstebetjent Harald Torseth ved Molde pilitikammer som koordinerte dette for oss. En stor takk til mannskapet på Argus som utførte oppdraget til alles tilfredshet. Nå vil baggen ligge å vente på skippern på Isbjørn for vidre befraktelse nordover.

mvh Astor

Ja da er konvoien i Alta, etter en fantastisk tur langs den nordlige del av vår vakre kyst! :flag:

Etter å ha fått overlevert bagen i marinaen i Molde av ett fantastisk vellvillig Politi(dem kom og leverte den til meg i marinaen!!),

gikk ferden til kristiansund hvor vi overnattet første natt. Fint å ligge ved gjestebrygga i Kristiansund, 150kr døgnet m/strøm.

Vi gikk fra Kristiansund i 9 tiden på morgen, tanket i Stokksund gikk videre over folda til Brønnøysund hvor vi tok en matbit, gikk fra Brønnøysund kl 22.30 med retning Sannersjøen, var fremme litt før 00.30. Dette er en ettappe på ca 230nm.

Vi hadde båtene utstilt på messen der hele lørdagen.

Etter å ha bunkret søndag fomiddag satte vi kursen nordover igjenn, vi gikk til Bodø hvor vi inntok en bedre middag på Egon, ved 20tiden satte vi kursen over vestfjorden.

Etter litt ruske vær med god drefsing fra vest (rett i siden) gikk vi innasjærs mot Grøteleia (trur æ det hete) og Steigen.

Vi annkomm Lødingen kl 00.30, der gikk vi til ro for natten.

Etter bunkring i satte vi kursen nord igjenn, gjennom Finnsnes renna mot Tromsø, vi klappet til kai i Tromsø ved 16tia, der feiret vi bursdag til en av rederinnene med resturantbesøk med någet attot på akterdekket seinere.

Etter å ha strekt oss litt lenge satte vi kursen nordover for siste ettappe, vi gikk til Sjervøy og bunkret, over Lopphavet og endelig inn den lange Altafjorden, vi ankomm hjemmehavnen med stort oppmøte med norske flagg og båter i møte kl 18.30. da hadde vi tilbake lagt en reise på 718nm.

Oppsumert har det vært en fantastisk reise langs vår vakre kyst med ett nydelig vær!!!

bilde_197.jpg

SIBØ Marines båter ligger klar på Vestnes, 445èn helt til venstre

bilde_203.jpg

Kristiansund

bilde_219.jpg

Bunkring i Stokksund

bilde_222.jpg

Hekksjø

bilde_225.jpg

Innseilinga til Rørvik

bilde_228.jpg

Vellkommen til midnattsolens rike

bilde_230.jpg

Hullet i Torghatten

bilde_232.jpg

Innseilinga til Brønnøysund

bilde_235.jpg

Steinar Bastesens rike

bilde_246.jpg

Messe i Brønnøysund

bilde_262.jpg

Polarsirkelen i gråvær

bilde_272.jpg

Bodø

bilde_287.jpg

Tromsø

bilde_297.jpg

Fruen til rors

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...