oddgeir Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 (redigert) Det var litt av ei skute du har der aluba. 40 fot med stål ser det ut som. Men du skulle hatt lenger mast. Redigert 10.April.2008 av oddgeir (see edit history) Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Jawik Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 (redigert) Ble liten skrift. Ta kopi av siden til din egen harddisk og forstørr så kan du lese skriften. Redigert 10.April.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
S/Y EIMY Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 (redigert) Da har konvoien kommet til min hjemme havn Brattvåg. Pga att jeg måtte til Ålesund for å ta over stafettpinnen på en Tirsdag kveld, noe som hadde tatt 5 timer med min båt, så fikk jeg min bror Trond og hans kone Tove til å ta turen med deres båt. Så med en fart på 27 knop var turen gjort på 1,5 time Trond med mine barn i forgrunn Helene og Oliver Tove Meg Ronald Skipper på S/Y EIMY Hjemme havn Brattvåg Mine master mellom boretårnet . Så får vi se når konvoien går videre. Ronald Redigert 10.April.2008 av S/Y EIMY (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
aluba Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Takk for det Oddgeir! Det er aluminium,litt lettere og funker ganske bra. Mast? Kanskje mesan hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 18.April.2008 Link til dette innlegget Svart 18.April.2008 Flotte bildere dere har lagt opp!!! Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 20.April.2008 Link til dette innlegget Svart 20.April.2008 (redigert) den 6/4 2008. Kommentatoren er litt feilinformert angående endepunktene. Ellers takker vi henne for hennes bidrag Redigert 20.April.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Jawik Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Jawik ønsker konvoideltakerne velkommen til Starten 6/4 - 08. Dessverre så følger det ikke med lyd fra talen Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
REM Svart 25.April.2008 Link til dette innlegget Svart 25.April.2008 Veldig bra innsats fra alle. Bra med bilder, som gir oss som bor i periferien et innblikk fra byer og tettsteder vi ofte bare har hørt om. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
S/Y EIMY Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 (redigert) Nå sliter jeg pga problemer med båten komme jeg meg ikke til molde . Jeg reise til syden onsdag så hadde det ikke vert for det skulle jeg heller kjørt gummibåt med 4 hk . Har sendt im til Alvito men får ikke svar. Er det noen som kan trø til. Redigert 29.April.2008 av S/Y EIMY (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 29.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 S/Y EIMY skrev: Nå sliter jeg pga problemer med båten komme jeg meg ikke til molde . Jeg reise til syden onsdag så hadde det ikke vert for det skulle jeg heller kjørt gummibåt med 4 hk . Har sendt im til Alvito men får ikke svar. Er det noen som kan trø til. Har en svoger i Molde. Kan du sende den med ferje inn til Molde? Ring meg på 4680 4680 hvis dette er en mulighet. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Jawik Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 S/Y EIMY skrev: Nå sliter jeg pga problemer med båten komme jeg meg ikke til molde . Jeg reise til syden onsdag så hadde det ikke vert for det skulle jeg heller kjørt gummibåt med 4 hk . Har sendt im til Alvito men får ikke svar. Er det noen som kan trø til. Du fikk tak i isbjørn slik at møtested er opprettet ? Hallo møringer rundt Molde ! Kan dere hjelpe oss i nøden ? mvh jawik ft Bergen Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Mulligan Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 jawik skrev: Hallo møringer rundt Molde Hva er galt med en Romsdaling? Ikke glem Fogderiene. Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Å kalle en romsdaling for møring er helligbrøde, og forbundet med ikke så rent liten risiko. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Astor Svart 29.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Da skal S/Y Eimy forsøke å få satt baggen på ferje til Molde. Svoger som er båtmann henter denne å legger den til vidre avhenting på Molde politikammer. (Han er politimann og romsdaling) Der ligger den trygt til Isbjørn henter sen ut for vidre befrakting. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 29.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Da blir baggen hentet sjøveien av politibåten Argus fra Molde. De er ute på oppdrag akkurat nå og vil svinge innom Brattvåg å hente baggen og ta den med til Molde politikammer for senere avhenting. Gutta på politibåten fortjener en honnør for å være resulatorienterte sjøfolk. Samtidig slipper baggen å forlate det våte element på vei nordover. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Og politibåten blir vel utstyrt med baatplassen.no vimpel? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
roaldbj Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Håper at noen får tatt bilde av polititransporten. Dette var godt organisert. Kanskje politiet også yter innsats på sørgående? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y EIMY Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Da er endelig Konvoien på tur nord igjen. Tok noen bilder av overleveringen til De kjekke Politibetjentene fra Molde. Min sønn Oliver med bagen og hans kompis Benjamin. Her kommer politi båten Argus. Å tror dere ikke det ble prøvetur og her ser vi to målløse unge menn. Her to av de hyggelige betjentene fra Molde. Og da var de på vei til Molde. Meget sporty gjort av Politiet. Tusen takk til Dere. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 29.April.2008 Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Dette var utrolig generøst av politiet. Dette er mer enn vanlig konduite. se http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9318956 Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 29.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2008 Jeg glemte å takke politiførstebetjent Harald Torseth ved Molde pilitikammer som koordinerte dette for oss. En stor takk til mannskapet på Argus som utførte oppdraget til alles tilfredshet. Nå vil baggen ligge å vente på skippern på Isbjørn for vidre befraktelse nordover. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
isbjorn Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Hei folkens. Nu ligg vi i Tromsø, bare en etappe igjenn. Vi har gått 588nm hittil, 120 igjenn. Jeg kommer tilbake med fyldig rapport når vi kommer hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Venter med spenning på resultatet og turen Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
roaldbj Svart 6.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2008 Det har gått meg helt "hus forbi" at seilasen nordover har gått så kjapt. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Nå er isbjørn i Alta Hvem stiller opp for å få bagen videre Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
isbjorn Svart 9.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2008 Ja da er konvoien i Alta, etter en fantastisk tur langs den nordlige del av vår vakre kyst! Etter å ha fått overlevert bagen i marinaen i Molde av ett fantastisk vellvillig Politi(dem kom og leverte den til meg i marinaen!!), gikk ferden til kristiansund hvor vi overnattet første natt. Fint å ligge ved gjestebrygga i Kristiansund, 150kr døgnet m/strøm. Vi gikk fra Kristiansund i 9 tiden på morgen, tanket i Stokksund gikk videre over folda til Brønnøysund hvor vi tok en matbit, gikk fra Brønnøysund kl 22.30 med retning Sannersjøen, var fremme litt før 00.30. Dette er en ettappe på ca 230nm. Vi hadde båtene utstilt på messen der hele lørdagen. Etter å ha bunkret søndag fomiddag satte vi kursen nordover igjenn, vi gikk til Bodø hvor vi inntok en bedre middag på Egon, ved 20tiden satte vi kursen over vestfjorden. Etter litt ruske vær med god drefsing fra vest (rett i siden) gikk vi innasjærs mot Grøteleia (trur æ det hete) og Steigen. Vi annkomm Lødingen kl 00.30, der gikk vi til ro for natten. Etter bunkring i satte vi kursen nord igjenn, gjennom Finnsnes renna mot Tromsø, vi klappet til kai i Tromsø ved 16tia, der feiret vi bursdag til en av rederinnene med resturantbesøk med någet attot på akterdekket seinere. Etter å ha strekt oss litt lenge satte vi kursen nordover for siste ettappe, vi gikk til Sjervøy og bunkret, over Lopphavet og endelig inn den lange Altafjorden, vi ankomm hjemmehavnen med stort oppmøte med norske flagg og båter i møte kl 18.30. da hadde vi tilbake lagt en reise på 718nm. Oppsumert har det vært en fantastisk reise langs vår vakre kyst med ett nydelig vær!!! SIBØ Marines båter ligger klar på Vestnes, 445èn helt til venstre Kristiansund Bunkring i Stokksund Hekksjø Innseilinga til Rørvik Vellkommen til midnattsolens rike Hullet i Torghatten Innseilinga til Brønnøysund Steinar Bastesens rike Messe i Brønnøysund Polarsirkelen i gråvær Bodø Tromsø Fruen til rors Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.