Jump to content

Påføring av kobberholdig bunnstoff på aluskrog..

alusafe600

Recommended Posts

Har ett spørsmål ang kobberholdige bunnstoffer på aulminiums skrog..har ein Alusafe600 mob rescue ombygd og modifisert..den er sprøytet med to lag "ekte alusealer",to lag med epoksymolykærsyregrunnig og 3 lag med 2k grå topcoat...el,anlegg er helt isolert ifra skroget og e har tilsammen ca

3 kgs med offer anoder som er linket med rustfri wire..de er kun brukt materialer som syrefast,plast og aluminium på båten..MEN..e har da såklart lagt på jotuns penguin nonstop på båten..de tenkt ikke e på før d var forsent...kobber og alumimium er en forferdelig dårlig kombinasjon med elektrolytter som er sjøen..de e lurte på var synspunkter på om e faktisk kan bruke de med tanke på att skroget er behandlet/lakket og at ikke bunnstoffet er lagt direkte på aluminiumen..synspunkter?

Jeg hadde vel ikke gjort så godt grunnarbeid, men endte med ny båt etter 3 år.

Leverandøren av bunnstoff påstod at det skulle ha gått bra hvis jeg hadde gjort bedre grunnarbeide, liten hjelp for meg det.

Heldigvis var båtimportøren grei, og gav meg gode betingelser når jeg kjøpte ny.

Tinnbasert bunnstoff gjorde at neste båt var i god stand når jeg solgte den 20 år seinere.

Holdt utrolig bra med minimum vedlikehold. Det gror moderat der jeg har båten liggende så det var nesten regelen å bare vaske grundig og stoffe hvert 2. år. Tror det har blitt vanskelig å få tinnbasert bunnstoff, så det må kanskje bestilles. Giftige greier. Brukes fortsatt på skip.

Har bare plastjolle for øyeblikket.

dsk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...