Mixmann Startet 6.April.2008 Link til dette innlegget Startet 6.April.2008 Hei alle dere der ute. Jeg har et spørsmål til dere , som kanskje vet. I Drammenfjorden, nærmere bestemt rett ut for Selvikodden (der hvor båtene til Hagen lå) og 50-60 meter rett utenfor brygga til hytte eiendommen til Drammen Motorbåtforening, er det i dag observert 2 stk master. Master til et fartøy som må ha synket. Dette må ha skjedd de siste dagene. Er det noen som vet hvem og hvordan dette ligger an. Er jo litt frustrerende når du oppdager slikt. Som båtmann tror jeg ikke noen er forulykket, for det er hengt opp markører på det som må være master. (stikker et par meter opp av vannet) Jeg har ikke hatt sjense til og dra utpå for og sjekke nærmere, kun observert fra land. Håper noen av dere kan gi en antydning. Med hilsen Mixmann MIX av Drammen. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Har du noe foto av forholdet? Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 triste greier! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Astor Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Ikke langt fra der jeg bor, men man må ut på en odde for å kunne komme til plassen. Får følge med rundt her hva som skjer. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mixmann Svart 6.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Nei, har ikke annet bilde enn et jeg tok med telefon, og det viser bare vann. Siden innleget har det kommet nye opplysninger og antagelser. Det er registrert et søk av Redningsskøyta med meld til Politiet i Drammen den 3, om natta (!!!!) Jeg har selv reist ut langs Drammensfjorden akkurat nå, for og se etter en skøyte på ca 40 fot som har ligget på svai på Jordfallbukta i vinter,(rett over fjorden på Svevik sida ) den er ikke der lenger, så man kan anta at det er den som ligger havarert. Nå håper jeg at vi ikke får et nytt tilfelle av "forlatt"prosjekt. Det gjør ikke vår status som "trebåt eiere" noe godt. Ikke rart at mange byer skyr dette som pesten.(gammle skuter) Mixmann Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Trist og høre. Det sank her i Stavanger en treskøyte for en stund tilbake. Den ligger ennå på bunnen med "oljegitter" rundt seg... Sitér dette innlegget Link to post
Sir Limmerick Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Den skøyta var borte fredag morgen da jeg kjørte utover Svelvik veien. Sitér dette innlegget Link to post
Mixmann Svart 6.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Har oppfordret avisen til og snoke litt i saken, vi får håpe at vi alle i fjorden får et svar på hva som har skjedd og at denne blir tatt opp. Vi har jo noen dårlige erfaringer med båter som "uheldige" Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Er dumt at noen bare forlater prosjekter på sjøen, da de til slutt bare går under. Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
Fjordrafting Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Hvis jeg kal se på dette med dykker øyne: JIPPI Et nytt vrak å dykke på Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
lippert Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 (redigert) Det er helt riktig som Mixmann sier skøyta som tidligere lå ved Jordfallbukta. Den var under slep da den sank på hurumsiden av Drammensfjorden natt til torsdag. Det er vel flere omstendigheter rundt saken som får en til å anta at de aldri hadde tenkt seg ut av Svelvikstrømmen. Det var tilløp til litt dramatikk når den gikk ned. Selv om det etter sigende ikke skulle være verken smøreolje eller diesel ombord så ble det torsdag rapportert tildels mye olje på vannet i Dramstadbukta og ut av Svelvikstrømmen. Om det blir et dykkerobjekt eller ikke gjenstår vel å se. Miljøvernmyndighetene pleier ikke å like slikt. Men kapper man ned mastene på den så skulle den vel ikke utgjøre noen fare for båttrafikken i området. Redigert 7.April.2008 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Mixmann Svart 7.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Takk lippert, det kan hjelpe at du bekrefter ar båten ble tauet. Politiet er inne i saken , så vi kan jo håpe at det blir ryddet. Avisen er også i gang med sitt . I tillegg til at Hurum kom og brannvesen har vært der. Som eiere av eindommen ODDEN ( Drammen Motorbåtforening) blir nok forlangende at eieren av båten, ( som jeg nå vet hvem er ) satt ansvarlig for å rydde opp i vraket. Det er ingen stor fare for båttrafikken, men slikt bør ikke overses. Hva om alle skulle "kvitte seg" med båter på denne måten. Får håpe eierne viser seg som "båtfolk". Mixmann Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Røyken og Hurums avis har mer om saken HER! mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
chagall Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Hei, ifølge Hurum og Røyken avis hadde vedkommende tenkt seg til Dramstadbukta for å dumpe skøyta. Håper dette ikke er en "gjengs" oppfatning blandt båteiere at Dramstadbukta fritt kan benyttes som søppelplass for gamle vrak. Ifølge `lippert`er det observert oljeforurensning både i Dramstad og Svelvikstrømmen. Håper båteieren får en passelig påminnelse om sine synder. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 (redigert) Takk lippert, det kan hjelpe at du bekrefter ar båten ble tauet. Politiet er inne i saken , De var selv og varslet politiet om hva som hadde hendt. Forurensningsmyndighetene ble også varslet på torsdag. En av forklaringene som er giitt på hvorfor den var under selp var at den ute i Drammensfjorden skulle bli heist ombord i en større båt og fraktet til Risør Etter å ha brukt over 100.000,- på å fjerne ei skøyte som sank ved kai i Svelvik er jeg litt glad for at dette ikke skjedde hos meg. Redigert 7.April.2008 av lippert (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
chagall Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 De var selv og varslet politiet om hva som hadde hendt. Forurensningsmyndighetene ble også varslet på torsdag.En av forklaringene som er giitt på hvorfor den var under selp var at den ute i Drammensfjorden skulle bli heist ombord i en større båt og fraktet til Risør Ja, man skal høre mye før"øra detter av". Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.April.2008 Link til dette innlegget Svart 11.April.2008 I dag meldte en forbipasserende båt at et styrhus lå å fløt i Drammensfjorden. Dette stammet trolig fra den sunkne skjøyta som nylig gikk ned her ute. Styrhuset ble tatt på slep av Tjalve og utgjør nå ingen risiko for skipstrafikken i fjorden. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mixmann Svart 17.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2008 Ja den blir mindre og mindre. Viser bare vilken tilstand båten var i. Lurer på om den noen gang blir "ryddet" bort. Arne Martin Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.