Anders Startet 6.April.2008 Link til dette innlegget Startet 6.April.2008 Har lest endel om bunnstoff fjerning her inne, men jeg har ett spørsmål jeg ikke tror har vært oppe. Det gjelder en båt som er motivlakkert, en tidligere eier av denne båten har bunnsmørt oppå (!!) nedre del av motivlakkeringen på siden. Så mitt spørsmål er: Hvordan kan man fjerne dette, uten å skade lakken? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Hvis det er vanlig selvpolerende bunnstoff som er lagt på så er min erfaring at selv de snilleste løsemidler tar dette (f.eks white spirit'en i bonevoksen som renner nedover skutesida..). Problemet er vel hva som er under. Hvis forrige eier hadde tenkt at bunnstoffet skulle henge på så har han vel i den minste mattet ned forsiktig, alternativt så har han gjort jobben skikkelig og tatt på 2-komponentprimer. I så fall er det antakelig bare å glemme det. PS: Lurt å fjerne den blå tapen før den blir alt for gammel. Sitér dette innlegget Link to post
Anders Svart 6.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 (redigert) Ja, det er jo det store spørsmålet, om det er gjort skikkelig. I dette tilfellet hadde det vært best om det ikke har vært gjort skikkelig. Uansett, man vet ikke helt hva man gjør når man presterer å bunnsmøre oppå motivlakkering, på en båt som i utgangspunktet ikke engang skal ha bunnstoff! Så får håpe den som har gjort det ikke har visst hva han har gjort når han har bunnsmørt også. Bildene er fra nåværende eier (ikke meg), så vet ikke om han har fjernet teipen eller ikke. Redigert 6.April.2008 av Anders (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.