Divemaster Startet 7.April.2008 Del på Facebook Startet 7.April.2008 Da finner du kanskje denne lenken interessang: Dekker stort sett alle små (og noen store havner) i Storbritania (inklusiv Shetland), med kontaktdetaljer hvor tilgjengelig... http://www.ports.org.uk/allareas.asp Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
SveinHa Svart 7.April.2008 Del på Facebook Svart 7.April.2008 Den var flott, Divemaster. Savner noe slikt for Norge... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Tempest Svart 7.April.2008 Del på Facebook Svart 7.April.2008 Glimrende! Lagt til i bokmerker Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Divemaster Svart 7.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2008 (redigert) Ja mye arbeid lagt ned her ... spesielt siden det er gjort på hobbybasis ... er nå svært brukbar og jeg kjenne en del personer som bruker denne som stor dele av ruteplanleggingen .. Hvem stiller seg frivillig til å gjøre tilsvarende for Norge???? Redigert 7.April.2008 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Gnisten Svart 7.April.2008 Del på Facebook Svart 7.April.2008 (redigert) Hey Divemaster (eller andre). Har du (dere) gått Caledonian kanalen? Aner du hvor lang tid man grovt regner mellom Corpach og Inverness? Redigert 7.April.2008 av Gnisten (see edit history) Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Divemaster Svart 7.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2008 Hey Divemaster (eller andre). Har du (dere) gått Caledonian kanalen? Aner du hvor lang tid man grovt regner mellom Corpach og Inverness? Flere ganger ..... Koselig tur, med å ta inn turistattraksjoner .... 3 - 4 dager Gå igjennom fra begynnelse til slutt .. rolig fart (kanal strekkene er begrenset til 5 knop), for seilbåt .... 2 dager (stopp for overnatting en plass)..... Du "kan" gøre det på 14 timer .... hvis alt tilpasses fra begynnelse til slutt... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Gnisten Svart 7.April.2008 Del på Facebook Svart 7.April.2008 Flott! Takk. Vi har lagt inn en uke så det skulle jo være mer enn nok. Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Divemaster Svart 8.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2008 Flott! Takk. Vi har lagt inn en uke så det skulle jo være mer enn nok. Når skal dere igjennom?? kan bli travelt til tider ... spesielt i år når vi har "Round Britain" powerboat race... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Gnisten Svart 8.April.2008 Del på Facebook Svart 8.April.2008 Beregner ankomst Corpach rundt 14.juli, men det må tas med en klype salt... Når er dette racet? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Divemaster Svart 8.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2008 ..... rundt 14.juli, men det må tas med en klype salt... Når er dette racet? Du er klar .... 25 Juni gjennom kanalen (ikke race etappe) fra Copach ... og 27 Juni etappe Inverness til Edinburgh ... (regner med at jeg skal på sjøen den Fredagen) http://www.roundbritainrace.co.uk/course.htm Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Gnisten Svart 8.April.2008 Del på Facebook Svart 8.April.2008 Takk. Da nyter vi forhåpentligvis stillheten i stedet. Noen "must" steder vi bør besøke gjennom Caledonian-channel? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Divemaster Svart 8.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2008 Prøv en av disse lenkene nedenfor..... ellers så er Fort William OK, med et par ting av interesse .... 10 min txi fra Banavhie (toppen av Neptunes staircase) .... Koselig i fort Augustus .... også midt i Loch Ness, på sørsiden er det en liten brygge ... ta en tur opp på hotellet, og ha et nydelig måltid... ... på nordsiden går du innom Urquhart Castle og Loch Ness (Nessie senteret....) Hele kanalen er kjekk ..... med haugevis av plasser å se...... avhengig av alderen på mannskapet...og hvor du kommer fra... I Inverness besøker du Gaelforce Marine (båtbutikk), og en tur opp hvor slaget på Culodden var ... samt en del gode restauranter og https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=13961 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=32781 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8453&st=0 Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
pappegoye Svart 8.April.2008 Del på Facebook Svart 8.April.2008 (redigert) Den var flott, Divemaster. Savner noe slikt for Norge... Hvem stiller seg frivillig til å gjøre tilsvarende for Norge???? Dette burde jo være et fint prosjekt for baatplassen.no, jeg stiller meg frivillig til å opprette, og drive en slik side, om baatplassenmedlemmene stiller opp som "journalister" og lager noen fine presentasjoner av sin hjem-havn, samt nærliggende\besøkte havner. Ikke meningen å kuppe tråden, så svar i en bisettning i ditt svar her, send meg en PM, eller opprett en ny tråd. Send gjerne en pm med en kommentar om det er fornuftig eller bortkastet, samt om det finnes noen gode sider allerede. Redigert 9.April.2008 av pappegoye (see edit history) Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.