Jump to content

Starte Sagaklubb/Sagaforum i Norge?

Lars H.

Recommended Posts

Hei.

Det er en ting som egentlig er litt flaut! Det er Sagaklubb både i Sverige og Danmark, men ingen i Norge. Nå er ikke jeg rette personen for å starte noe slikt, men jeg kunne tenke meg å lage en webside for oss Saga-redere. Har derfor skaffet meg en "forward" adresse til en av mine gratis hjemmesideplasser der jeg med tider og stunder kan bygge opp noe. Det kan være et sted Saga-eiere kan fortelle om seg selv, legge inn bilder osv. Og et lite forum burde det ikke være umulig å få til.

Er det noen interesse for dette? Gå da til http://sagaforum.norge.cc og gi meg input derfra. Alle idéer taes imot med takk.  :smiley:

Lars H.  :smiley:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Det er en ting som egentlig er litt flaut! Det er Sagaklubb både i Sverige og Danmark, men ingen i Norge. Nå er ikke jeg rette personen for å starte noe slikt, men jeg kunne tenke meg å lage en webside for oss Saga-redere. Er det noen interesse for dette? Gå da til http://sagaforum.norge.cc og gi meg input derfra. Alle idéer taes imot med takk.  :smiley:

Lars H.  :smiley:

Hei,

Ser at du søker Saga eiere. Nå kjenner jeg tilfeldigvis han som i sin tid var Primus Motor i den "gamle" Sagaklubben i Norge tidligere. Tror faktisk at den eksisterer ennå, men det er nok på eksistensminimum. Entusiasmen var meget stor da han var med.

Etter at han solgte Sagaen og kjøpte en annen båt ramlet det på en måte sammen.

Han er forøvrig nå med i vår båtforening og yter en stor innsats der.

Slike klubber er nok avhengig av at noen ildsjeler driver dette frem.

Og sikkert er noen av de gamle medlemmene her på forumet.

Vil imidlertid kontakte han og be han formidle dette til de som overtok etter han.

Men nøkkelen vil nok fremdeles være at noen med glødende interesse treder frem og driver dette videre.

Lykke til.

KAT :seeya:

:wink:

Enig, Lars H, . . .  men har ikke nok peil på data til å sette noe i praksis. Hva med deg selv da, Lars?

Hei.

Data, og hjemmeside fikser jeg. Men noen organisator er jeg ikke. Tenkte bare jeg kunne lage en side der jeg (og med input fra andre Saga interesserte?) samlet litt stoff om Sagabåter. Blir det mange som etter hvert stikker innom sidene, kunne vi jo senere kalle det en "klubb". Men skulle det f.eks. bli aktuelt med å arrangere treff eller noe slikt, melder jeg pass. Slikt får andre ta seg av. Jeg vet at den "gamle" Sagaklubben hadde treff på Sørlandet.

Og så kunne jeg snekre sammen et enkelt forum der vi kunne utveksle meninger om båtene. Der kunne det jo også stilles spørsmål dersom noen hadde problemer med båt eller motor.

Visste du forresten at Saga kommer med en ny modell til våren/sommeren? Saga 315!

Bilde

Lars H. .

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei!

Selv om eg ikke har noen saga, har eg likevel en stor inntresse for disse båtene. Leigde meg faktisk hytte for å jobbe på saga fabrikken i Selje i fjor vår på arbeidsveke.

Kom en saga på finn i dag som eg trur er en sjelden modell, har forelsket meg i den!

Denne vil eg ha! :nonod:Bilde

Støtter ideen om siden, tekniske spesifikasjoner om hver båt ville vere kjekt.

Lykke til. Håper du får det til!

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...