Lazy days 2 Startet 7.April.2008 Link til dette innlegget Startet 7.April.2008 Jeg skal motere min D4 Spørsmålet gjeldet drivstoffsytemet. Har diseltanken i en av benkene i salongen. Jeg forstår det som at det bør være en jevn stigning fra drivstoffpumpen til varmer. Men kan jeg gå med sugeslangen fra toppen av tanken til under dørken( lavere enn tanken) og montere drivstoffpumpen til varmeren der. Eller vi slangen da suge luft.? Da vil jeg kunne ha en jevn stigning til varmeren. Varmeren blir montert i stuerom/ benk i cokpit seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Har montert et par varmere i vinter , den ene er slangen montert ned i dieseltanken . Der står pumpa høyere enn tanken , uten problem . Mens den andre satt vi slangen rett på det ene uttaket på dieselfilteret , da det er er to uttak på filteret så slapp vi å borre i tanken Dette fungerer utmerket , det siste tillfellet sitter da pumpa til varmeren lavere enn filteruttaket . Sånn har da vi gjort dette , så da tipper jeg du har noe og gå ut i fra . Lykke til . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Grand Banks jr Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Vil tro det fungerer godt med slangen ned i tanken så lenge alle skjøt osv er lufttette. I rc-fly bruker vi en type silikonslange med et "hult" lodd på enden, som gjør at slangens ende alltid peker "ned" - selv om man tar loop osv. Men normalt slipper man det i båt, loop altså Hvis det ikke er noen filter på innsuget på D4'en ville jeg nok sett etter det. Ville i alle fall brukt det på min båt: der er det ikke helt rent i tanken selv om den ble "vasket" i fjor... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
nives Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 (redigert) Har i vinter montert D4. Eg har pumpen lavere enn tank,og har ikkje opplevd problemer med dette. ( har kjørt den ca 10 timer under vårpuss. Redigert 7.April.2008 av nives (see edit history) Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.