Rastløs Startet 7.April.2008 Link til dette innlegget Startet 7.April.2008 Har bestilt følgende fra mariensuperstore i England: 1 x RAYMARINE S1 WHEEL PILOT REPLACES S 595.70 595.70 Part No.: 99147334 Size: ST6002 1 x RAYMARINE RAY54E 110.60 110.60 Part No.: 99089375 Colour: 54e Size: e43025 ----------------------------------------------------------------- Sub Total 706.30 EUROPEWIDE 45.00 Grand Total 751.30 Inkl Mva og frakt skal det bli ca 10.000,-. Jeg har ikke funnet S1 autopilot til under 11 600,- i Norge. Nå får jeg altså både VHF og autopilot for under 10.000. Kan det være at noe ikke er med i "pakken" ? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Du kan jo prøve å ta en kikk på f.eks. www.defender.com så blir det kanskje enda billigere Legg merke til at bl.a. Defender har MAP-priser på nettsiden. Dette er en minimumspris som de ikke har lov å gå under i annonser men legger du varen i handlekurven ser du den prisen du skal betale. For S1-piloten er MAP-pris USD 1.219.- mens reell pris er USD 1.099.99... Om der blir litt størrelse på ordren kan du også be om en ekstra god pris og gjøre en enda bedre handel. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Rastløs Svart 7.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 (redigert) Du kan jo prøve å ta en kikk på f.eks. www.defender.com så blir det kanskje enda billigere Det er det som var så rart . Det ble faktisk samme pris fra Engalnd (faktisk litt billigere) som fra USA. ( og fra England gjelder vel faktisk også garnati bestemmelsene ? ) For det er vel bare mva som tilkommer i prisen antar jeg og da blir det vel 751 x10,5 x 1,25 = NOK 9857,- Redigert 7.April.2008 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Håper at du fikk det på utførsel .... dvs uten 17.5% UK VAT, slik at Norsk MVA blir basert på det lavere beløpet ...... hvis Norsk MVA skal betales da ... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
avmønstret5 Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 (redigert) Noen som kjenner reglene for MVA/VAT ved handel i EU-området og utenfor ? Redigert 7.April.2008 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Gratulere. Håper du blir fornøyd. Kjøpte en S1G selv, den kom på 19.000 før mva. Lurt å kjøpe i England, da gjelder 24 mnd garanti fra Raymarine siden den er kjøpt innen Europa. Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Engelsk mva trekkes fra og norsk legges til. Mva betales, men ikke toll. Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 7.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 (redigert) Gratulere. Håper du blir fornøyd. Kjøpte en S1G selv, den kom på 19.000 før mva. Lurt å kjøpe i England, da gjelder 24 mnd garanti fra Raymarine siden den er kjøpt innen Europa. Takk. Så da har jeg VHF og autopilot. Nå mangler bare båten. ( men den ligger nesten helt klargjort på Grimsøy ) PS Jeg fikk dette ex Engelsk VAT, så lenge det er på utførsel utenfor EU: Redigert 7.April.2008 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Noen som kjenner reglene for MVA/VAT ved handel i EU-området og utenfor ? Det er meget mye arbeid om ikke den Engelske selgeren har system for eksport og får sin vat refundert selv slik at han kan exsportere varen til deg ex vat/mva . DVS å få refundert denne avgiften selv går an men er så byrokratiskt att det beste er å gi F . i den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.