tami Startet 7.April.2008 Link til dette innlegget Startet 7.April.2008 Å ha båt er som alle vet dyrt! Og drømmene til de fleste av oss koster mer enn hva vi kan betale. Snakket i går med en kar som hadde fått realisert bårdrømmen da han kjøpte båt sammen med bekjent! De kunne fortelle om godt samarbeid om vedlikehold, og om uproblematiske tilstander om hvem som skulle ha båten når. Med litt planlegging gikk dette strålende, og båten ble mye brukt. For det er en av mine betenkeligheter ved å innvestere mye penger i båt, nemlig hvor lite den blir brukt i forhold til hva den koster.... Har noen gode historier å komme med her? Dårlige historier mottas også! Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Jeg hadde båt med svogerfam. i ca 2 år og hadde gode erfaringer med det. For deres del følte de at båten ble for lite brukt og gikk ut av sameie etter ca 2 år. Hvor bra sameie går kommer på mange måter ann på hvor godt og hvordan en kjenner hverandre, og hvor åpen og forholdet er. Jeg tror det er lurt å bli enig i god tid før ferien på fordeling av arbeid, kostnader og ferietid - og noe av dette bør vær i nokså avklarte avtaler. En bør også ha ha avtale om hva det betyr økonomisk om en part ønsker å trekke seg ut. Er en er gode venner tåler en sikkert klare avtaler seg imellom når det gjelder sameie. Jeg vil vel ha tenkt meg om minst to ganger å inngå sameie med folk jeg kjenner lite. Å leie båt er jo også en mulighet og vanligsvis betydelig billigere en å eie - selv om det ikke er det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Jeg eide båt sammen med det som en gang var min bestekamerat. Vel for å si det enkelt; vi er fortsatt på hils. Jeg har i alle fall bestemt meg for at jeg aldri, aldri, noensinne skal eie båt sammen med noen andre igjen. Klare, og gjerne skriftelige avtaler på forhånd er en selvfølge. Men desverre ingen absolutt sikkerhet....... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
tom-ass Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Jeg har hatt ei tresnekke sammen med en kamerat. Det endte med at jeg pusset, jeg oljet, jeg lakkerte, jeg sjøsatte, jeg ordna bryggeplass, jeg var å så etter båten daglig, jeg vaska kallasje, jeg ordna det elektriske, jeg skiftet olje og han brukte den... Nei, jeg skal aldri dele med noen! Om det er økonomiske problemer som gjør at man må ha hjelp (en kamerat til å betale halve innkjøpet) så hadde jeg valgt en billigere båt! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Suzumar Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 To av naboene eier båt sammen. Det går da fint. Båten blir ikke brukt til ferier - kun dagsturer og langhelger. Ingen skriftlige avtaler. Når de 5 finværsdagene som treffer helgene kommer drar de like godt ut sammen. Det er en forutsetning for at dette går bra: Begge ser stort på ting, ingen teller hundrelapper eller timer og de lar bagateller forbli bagateller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.