Jump to content

Ctek XS7000 tok kvelden...

BOA

Recommended Posts

Hos meg består skadene i ren mekanisk destruksjon av kablene. Både lavspent og enda værre, høyspent utgangene er forsynt med kabler som knekker når det blir kaldt. Oppdaget at 220V lederne var HELT uisolerte, dette skjedde i fjor vinter er jeg redd, da jeg hadde stort behov for å etterfylle batteriene på bilene mine, grunnet streng kulde.

Får BLANKT avslag på reklamasjon fra CTEK, sålenge kvitteringa mangler. Vedlegger info mottatt på mail, jeg syns dette er såpass oppsiktsvekkende, at det bør ha interesse for flere:

Retningslinjer for klager

• Produktet klagen gjelder, må returneres til forhandleren sammen med kvitteringen.

• Forhandleren sender kundeklagen via distributøren til CTEK.

• Fyll ut og skriv ut klageskjemaet og fest det til produktet for å få rask og nøyaktig behandling.

• Garantien er bare gyldig for feil som ikke er forårsaket av brukeren og innenfor garantiperioden. 2, 3 eller 5 år avhengig av produkt og modell. Se brukerhåndboken. Produkter kjøpt før 1. januar 2007 har 2 års garanti.

• CTEK gir ingen garanti hvis kvittering ikke følger med produktet.

• Garantien gjelder ikke hvis produktet har vært åpnet, skadet med hensikt eller endret på noen som helst måte.

• CTEK refunderer ikke kunder for eventuelle sekundære skader forårsaket av defekt produkt eller skader som har oppstått under bruk av produktet.

• Hvis CTEKs undersøkelser viser at produktet ikke er defekt, returnerer CTEK produktet.

• Defekte produkter vil bli reparert eller erstattet med et tilsvarende produkt.

• Hvis garantiperioden for produktet er over og det ikke finnes noen åpenbar defekt, returneres produktet uten undersøkelser. Vær oppmerksom på at kvaliteten på produktet ikke garanteres av CTEK.

• Defekte enheter vil bli kassert av CTEK hvis de ikke kan repareres.

• Hvis klagen på et ødelagt produkt ikke godkjennes, returneres produktet bare hvis du ber om det spesielt. Du vil da måtte betalte frakten.

Med vänliga hälsningar

Påpeker at det er helt klart at ansvaret for å ta vare på kvitteringen ligger hos undertegnede. Likevel bruker seriøse leverandører være imøtekommende når man har et produkt som helt åpenbart ikke holder mål. Så ikke her. Selv om CTEK laderne er teknisk gode, vil jeg IKKE anbefale noen å kjøpe dette produktet med bakgrunn av kvalitetsspørsmålene som reises. Min lader har brekt isolasjon på 220V siden, den er ca 2 år gammel, og vil helt åpenbart kunne gi brukeren støt. Dette burde Ctek ta på alvor.

Suzuki

No boat needed..

Fint at slike problemer kommer frem. Har en liten Ctek lader i bilen. Ligger i motorommet, og kobler den til ved behov. Har lagt der i ca ett år. Har ikke merket problemer foreløpig, men skal følge med den.

Tillagt:

Var å sjekket den nå og den ser fin ut. Bestemte meg imidlertid for å ta den med inn, og bare tilkoblingsledninger ligge igjen siden disse er tredd gjennom en gummigjennomføring. Det er jo hunn/hann kontakt

på ledningene som også har en gummismokk som settes på når man tar laderen taes vekk. Dette for å hindre fuktighet og irr i kontaktene.

Tok nå vekk selve laderen fordi jeg mener at "miljøet" i motorrom med hyppige temp skiftinger kanskje kan redusere levetiden, også på ledningene??

Har forresten vært borte i flere produkter som har hatt en elendig ytre isolasjon på ledninger som blir hard og knekker nå man prøver bøye ledninger. IKKE BRA!

Skal si fra hvis jeg opplever dette problemet med Ctek, eller andre problemer.

Redigert av olpi (see edit history)

Jeg har 3 stk ctek ladere. En liten til mc og bil ca 3amp. 10 år gammel, fungerer perfekt. Har også en m300 som ble kjøpt for 4-5 år siden. Fungerer perfekt denne også, selv på min batteibank på 6x 115amp. Brukte også denne på min forrige båt, og var så fornøyd at jeg tok den med til den nye båten. Siste er en liten lader som fulgte med m300laderen, kun sporadisk brukt, men ingen problemer med den heller. Ut fra min erfaring er ctek et greit produkt. Det er sikkert også mange andre produkter som er bra, men det får andre uttale seg om. :thumbsup:

• 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...