Jump to content

Bytte av båtplass i Stavanger!

soffi

Recommended Posts

Hei! har en flott båtplass i Stavanger motorbåtforening. plassen er 4m og ligger lunt og godt til. Har lurt en stund på å konvertere til seilbåt og trenger derfor båtplass utenfor Strømsbrua. Er det noen på dette forum som har båtplass i Jåttåvågen eller i Lundsvågen som kan tenke seg å bytte??? :smiley:

Skulle noen finne dette interesant, så kan vi jo snakkes

Takk for tilbakemeldinger, var i tvil om dette lot seg gjøre. Har hørt om andre som har gjort dette, så jeg vil gjerne høre fra dem om hvordan de har ordnet dette.

Skulle noen som har med styre og stell i båtforeninger lese dette så hadde det vært kjekt å høre om dette lar seg gjøre på en skikkelig måte. (lovlig måte) :smiley:

Hei Soffi,

Har selv båt i Hillevågsvannet og kjenner litt til reglene der.

Tror du skal slite med å få dette til på lovlig vis, men dersom det blir aktuelt så kan du jo selvsagt ta det opp me Tangerås evt med styret.

Mange som bytter båtplass tror jeg bare ordner dette i det stille "byttlåner" uten at de ordner dette formellt. Jeg kjenner også til medlemmer som ikke har båt og som låner bort båtplassen til en kompis.

Det er av den grunn krav til at båten skal være registrert i småbåtregisteret under samme navn som den som "eier" båtplassen. Men det ser ikke ut som om dette blir fulgt opp av båtforeningen i praksis.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Er ikke uenig, det hadde jo vært en fordel for medlemmene å ha denne muligheten. Men jeg tror ikke at den finnes i mange båtforeninger dag. Eneste overdragelse muligheten du har er vell arv.

Men som sagt det er jo mulig for de som evt ønsker å bytte, å ta dette opp med styre i de respektive båtforeninger.

Ja det var positivt. Synes forresten at Tangerås gjør en god jobb for foreningen vår.

Ja det var rett og slett overraskende positivt!

Selv har jeg hatt gleden av å samarbeide med både Lundsvågen og Stavanger motorbåtforening gjennom flere år etter som jeg holder båtfører-, fritidsbåt- og VHF-kurs der. Begge steder har man styre og ledelse som gjør sitt beste for å finne gode løsninger på de forhold som dukker opp.

Slike båtforeninger skulle vi hatt flere av :flag:

Med vennlig hilsen POSEIDON

"Funger" det slik som det gjør i Tromsdalshavna (i Tromsø) så skulle det ikke være noe problem å bytte eller leie den ut. I nevnt båthavn som er en båtforening med fast innskudd på båtplass, er 50% leid ut av drømmere som tror de en gang i fremtiden skal få seg båt. 10 års venteliste er ikke uvanlig.

Kunne vært greit med nasjonale regler for slike havner som er primært finasiert av tilskudd fra kommune eller stat, enten i form av direkte tilskudd eller tildeling av tom og fasiliteter. Kanskje det finnes slike regler uten at dette er allmenn viten?

Positivt for noen ja. For de som står på venteliste tror jeg pippa får en aen lyd.

Man betaler tross alt for å stå på venteliste.

Her er det tross alt snakk om at to stk som alt har båtplass evt bytter seg imellom.

Det har ingen betydning for de som står på venteliste. De får hverken båtplass tidligere eller senere av den grunn.

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...