kællen Startet 8.April.2008 Link til dette innlegget Startet 8.April.2008 Hei jeg trenger en ny 50-60 hester påhenger til den gamle "jolla" mi, og det står nå en 50 hk kortstamma motor på den. går det da og sette en langstamma motor på den, hva kan skje og eventulet hvorfor ikke. Takk for alle svar. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Vanligste er da å bygge opp akterspeilet på forskjellig vis, eller lage seg en brakett (f.eks av alu profiler) slik at man kan feste motoren høyere. For lavt montert motor, som feks i tilfellet her hvor propellen kommer 12-13cm dypere vil føre til tapt motorkraft (står ofte opp en kraftig vannsprut bak båten) , og kjøreegenskapene kan fort bli skadelidende. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
csvirus Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Sats på og få tak i en kortstammet motor om du kan det, det ser somoftest mye penere ut enn og bygge opp akterspeilet Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.April.2008 Link til dette innlegget Svart 8.April.2008 Kan være enig i at det kan være penere med kort, men utvalget av nye kortstammere i den størrelsen er vel relativt begrenset. Og det aller meste av båter i den størrelsen lages vel også etterhvert kun for lang.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
`Laffen Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Har ovetatt en liten plast sak som jeg skulle hatt en påhenger på, men så lurer jeg på (siden jeg ikke har vært borti påhengere før) hvor lang er en lang stamme og hvor lang er en kort stamme... og hvordan avgjøre hvilken type jeg bør/kan ha på hekken... Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Hei, se vedlagte link som illustrerer dette. http://www.smalloutboards.com/shaft.htm Sitér dette innlegget Link to post
`Laffen Svart 10.August.2008 Link til dette innlegget Svart 10.August.2008 Takker... det var jo rimelig lettfattelig... short it is then... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.