Idefix Startet 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2004 Helt siden 60' tallet og frem til idag er det bare i Norge solgt mange tusen "plastbåter". Hva skjer med disse når de ikke skal "være mer" ? Biler får man vrakpant for og blir til spiker, men hvor blir det av båtene - :diving ! Har aldri hørt noe runde dette. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 Plastskrog varer "evig" og med dagens nybåtpriser er markedet fullt av folk som gjerne kjøper et eldre skrog billig og fikser opp. Eventuellt blir skroget liggende i hagen i påvente av bedre tider. Har inntrykk av at dette ikke er noe stort problem pga dette. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 Tror det (kan) lages noe byggemateriell av glassfiberen, til veibygging eller noe sånt. Er tross alt et vannbestandig armeringmaterial. Men som andre allerede antydet: per idag er det ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
enrico Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 Det skal være etablert en bedrift på Torp Bruk i Fredrikstad som har spesialisert seg på opphugging/gjenbruk av plasten. vet ikke om det har vært noen suksess Kanksje man kan få " båtliket" levert i en urne og sette i hagen som et minne ? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 En del båter blir kuttet opp og malt i en slags flisekutter før de blir til isolasjons materiale. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 Mener det var en reportasje på TV om dette for en stund siden. Temaet var ihvertfall at utrangerte båter og campingvogner som stod lagret (slengt fra seg) begynte å bli et problem enkelte steder. Mener også bladet til Caravanklubben hadde en artikkel om dette temaet for en stund siden. Enkelte tar over en nedsarvet båt for en billig penge med gode intensjoner om å restaurere den. Etterhvert som realititene kommer på bordet og kanskje innbefatter motorbytte, ny aksling/propell, hylse, nytt elektrisk opplegg, innredning, skrogtrekk, instrumenter, kontrollspaker +++++ så viser det seg at prosjekte blir langt mer tidkrevende og kostbart en først antatt. Det ene drar gjerne med seg det andre. Til slutt så blir prosjektet lagt på is eller skrinlagt for godt og der ligger da båten og forfaller enda mer. Har selv restaurert en gammel plastsnekke som stod uten motor. Inn med ny (brukt)-motor, og alt det som hørte med. Holdt på en god stund lenger enn planlagt, men fikk den på sjøen til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.