tomeriks Startet 8.April.2008 Del på Facebook Startet 8.April.2008 Håper det er noen som kan hjelpe meg her.. Ladelampen på motoren lyser konstant, selv om nøkkelen ikke er i og tenningen er av. I løpet av et par dager tapper dette begge batteriene for strøm (110 og 50 amp). Har gjort et grovt søk, men klarer ikke å lokalisere feilen.. Er det noen som kan hjelpe meg på veien her??? Er takknemlig for alle svar :smiley: Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 8.April.2008 Del på Facebook Svart 8.April.2008 (redigert) Da kommer jeg på dette: Enten - feilkobling/kortslutning - eller feil på tenninslås (fastbrant lammell) - eller feil på tenningslås, at ikke kontaktplaten nederst på låsen dreier seg med når du vrir på nøkkelen - eller tenningslåsen er av type som gir kontakt mot minus når den slås av, dette i kombinasjon med - diodefeil på dynamo. Foreslag for feilsøking: - frakobling av dette kabel som går fra ladelampen til D+ på dynamoet. - mål om det finnes fortsatt spenning på D+ eller mot ladelampe. Så vet du i hvilken rettning at feilen ligger. Jørg Redigert 8.April.2008 av Joerg Becker (see edit history) Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
tomeriks Svart 8.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2008 Takk for svar!! Da har jeg et sted å starte :-)) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.