sprattus Startet 8.April.2008 Del på Facebook Startet 8.April.2008 jeg har en 22 hk sabbdiesel som går veldig ujevnt på tomgang ofte stopper den også .kan det være regulatoren ? eller dysene det kommer av ? Sitér dette innlegget Link to post
hengefjes Svart 8.April.2008 Del på Facebook Svart 8.April.2008 Det kan være at regulatoren trenger en vask. Alle delene i den må kunne beveges lett, den snurrer også på et kulelager - kanskje det trenger utskiftning. Hvilket turtall ca. ligger tomgangen på? I følge boka skal den ligge på 380-400 omdr/min. Dersom jeg setter min lavere enn 400 begynner den også å jage og stoppe. Har du prøvd å skru litt inn på tomgangsskruen slik at du øker turtallet på tomgangen. Regulatoren kan tas ut for vask gjennom den ovale luka på veivhusdekselet. Til dette finner du greie instruksjoner i bruksanvisninga. Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
ivar Svart 8.April.2008 Del på Facebook Svart 8.April.2008 ville også byttet drivstoff filter dersom det ikke er byttet på en stund Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
hengefjes Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Er det bare på tomgangen den stopper, eller "dør den ut" under vanlig gange/last? Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.