tom-ass Startet 9.April.2008 Del på Facebook Startet 9.April.2008 Jeg har en Volvo Penta MD11C i snekka, og det er noen småting som ikke virker: Turteller Denne funker ikke. Jeg har sjekket kablene og de er iorden. Så enten er det instrumentet/turtelleren ellers er det giveren som sitter i blokka. Hva gjør jeg for å finne feilen, eller er det bare å kjøpe en giver og se om det virker da, og så kjøpe turtelleren om det ikke hjalp? Jeg har også mulighet for turteller fra dynamo, men må da ha nytt innstrument, som helt sikkert ikke passer i samme hullet. Og man må vel ha noe utstyr for å kalibrere også? Oljetrykksgiver Her er det giveren i blokka som er defekt. Hvor kjøpes denne? Termostat Jeg tok ut termostaten i høst, og den har en gummipakning rundt som er helt deformert, så jeg må nok ha en ny. Hvor er det billigst å skaffe disse delene? Hva mener folket om turteller via dynamo, kontra orgenal fra VP? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
index Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Om du har "W" uttak på dynamo så er turteller koplet til her helt kurant. Hvis ikke så er det heller ikke vanskelig å lage seg et uttak. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
roy_n Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Du kan ta en prat med Jan Erik hos Jorkjendbåt på Ottestad tlf 62578699. Han kan alt om Volvo Penta og har eller skaffer alt av deler. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 9.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2008 Supert Roy! Er det butikk eller bare verksted? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Det er begge deler ,han har også drevet med støping av plastbåter.Det er en kjempe hyggelig mann med store kunnskaper om det meste ang båt. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 9.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2008 Der kan du se, jeg sitter timesvis på nettet og søker og leiter, også har jeg en "proff" på andre siden av skogen, bare 4 mil unna! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 9.April.2008 Del på Facebook Svart 9.April.2008 Tar du turen over skogen for å snakke med ham så får du stikke en tur innom meg for en kaffekopp å båtprat,du kjører rettforbi der jeg bor i Vallset. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 12.April.2008 Del på Facebook Svart 12.April.2008 Hei tom-ass har du fått noen løsning på tingene i snekka. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Akoya Svart 12.April.2008 Del på Facebook Svart 12.April.2008 Hei. Jeg har turteller med startnøkkel. Biltema har mye deler. Jeg kjøpte meg en olje trykkmåler. Da kan man se oljetrykket Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
tom-ass Svart 12.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2008 Hei tom-ass har du fått noen løsning på tingene i snekka. roy_n Nei, det har jeg ikke, men det er min egen feil, fordi jeg er så forbanna treg, har ikke ringt enda! Jeg dro frem skuta i går, og gjett a, nå snør det digre kjerringer her i Odalen! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.