Nautic Startet 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2004 Ved siste båttur i fjor, traff jeg tilfeldig på en Nauticat tror det var en 33. Jeg falt helt for denne båten. Har med jevne mellomrom søkt på nettet etter bilder og båter til salgs. Med heller dårlig resultat. Jeg synes denne motorseileren har noe helt eget i mine øyne. Noen som kan komme med noe info og bilder (innvendig/utvendig) jeg kan drømme videre på. Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 Skjønner godt at du drømmer om en slik, flott båt. Gjør et søk på "nauticat 33" på www.google.com, så får du mange treff. Her er noen av dem: http://www.hugohein.com/sy/nauticat.33/nau...cat33.specs.htm http://www.danae-yacht.dk/MS/nauticat33_ke..._1980_finsk.htm http://hem.passagen.se/wictorb/ Ikke mange til salgs i Norge desverre, men litt av hvert å se på, og til salgs i Sverige og Danmark Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Sebaldus Svart 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 Kikk litt på 38 også. Jeg synes denne er litt mer harmonisk i linjene da lengden passer bedre med høyden rent visuellt. Nydelige båter! Er av og til noen til salgs men det er kanskje ikke helt tiden riktig enda? Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 Kikk litt på 38 også. Jeg synes denne er litt mer harmonisk i linjene da lengden passer bedre med høyden rent visuellt. Nydelige båter! Er av og til noen til salgs men det er kanskje ikke helt tiden riktig enda? å bruke HARMONISK og NAUTICAT i samma setningen er kanskje å ta litt hardt i ? Båtene er fine de altså, men harmoniske er ikke det som slår meg først..... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sebaldus Svart 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 å bruke HARMONISK og NAUTICAT i samma setningen er kanskje å ta litt hardt i ? Båtene er fine de altså, men harmoniske er ikke det som slår meg først..... Suzuki Nuvel...jeg sa mer Harmonisk. Personlig synes jeg ikke så mye om utseende på 33 med på 38 og større synes det blir bedre. Men skulle jeg hatt båt i den kategorien og hadde litt penger hadde nok Saxe vært tingen. Det er skikkelige båter (med forbehold om at jeg kun har reist forbi en på avstand ) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2004 Men skulle jeg hatt båt i den kategorien og hadde litt penger hadde nok Saxe vært tingen. Det er skikkelige båter Ja det er fine båter, leste om en Saxe på veg genom nordvest passagen i noen båttidning ! den båten gillade jag !!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Suzuki Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 Men skulle jeg hatt båt i den kategorien og hadde litt penger hadde nok Saxe vært tingen. Det er skikkelige båter (med forbehold om at jeg kun har reist forbi en på avstand )Absolutt. Saxe 38 OCEAN er saker. Ikke for finpuss-dilldall, bare plain solid action :nonod:Ligger forresten en DIGER SAXE på Leangbukta i Askerf, tror det er en SAXE 52. Noen som kan bekrefte ? Dessuten er ANSØ i samma kategorien. Solide saker.. Ja det er fine båter, leste om en Saxe på veg genom nordvest passagen i noen båttidning ! den båten gillade jag !!! Det var nok i SEILMAGASINET. Sto om den i siste nummer også. Båten heter JOTUN ARCTIC tror jeg. Ligger innefrosset som en del av noe forskningsgreier akkurat nå.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
fs Svart 9.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2004 Tilbake til nauticat 33: OK som hytte, masse plass osv. Denne båten liker seg imidlertid best i havn. En del løsninger som ikke tåler saltvann for å si det slik. Hvordan er det f.eks å stå på dette pop-dekket i sjøgang? (da bør du være godt fastsurret) Hvordan er det å håndtere båten for seil når cockpiten er et flatt gulv som ligger med 30 graders vinkel mot surklende vann langt der nede? Lite å spenne seg fast mot, ikke spesielt koselig når neptun freser. Hvordan er det mulig å bygge en båt til et par millioner med sorte gummilister type buss som vinduslister? Dersom du ikke sparker inn et vindu, vil en skikkelig bølge kunne ta seg av dette. Konseptet kunne vært bra, men da måtte båten vært lavere, samt ha en skikkelig cockpit. Dette har imidlertid også Nauticat-fabrikken forstått. Nye modeller er nettopp bygd over slik lest, hvor det er lagt mer vekt på sjø og seilegenskaper. (skikkelige viduer har de også) Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 14.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2008 Visit My Website Her er litt kjekk båtvideo for den som har lyst på sjøen Sitér dette innlegget Link to post
NC Justina Svart 14.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2008 Jeg kan jo uttale meg litt siden vi har en 33 fots. Koselige båter som ikke seiler allverdens, men det var heller ikke derfor vi kjøpte den. Vi hadde en 27 fot seilbåt tidligere, ville ha litt større og lagde en liste over det vi ville ha; bedre komfort, dobbelkøye bak, plass til å furte, god/ordentlig rekke, ordentlig toalettrom, plass for ungene uten å ha dem inn på oss hele døgnet, kraftig nok motor til ruskevær og en båt som tåler en støyt. Det har vi fått. Mht seilegenskaper, så er det mere en skapsseiler enn en skarpseiler. Vi har innsett våre beregnsninger mht seiling: Vi gidder ikke krysse oss fram og tilbake over fjorden for å komme hjem. Da ruller vi hellere inn, starter motoren og kommer oss hjem. Vi var ute på Oslofjorden igår kveld og førte alle tre seil. Det blåste ganske friskt. Det var en interessant opplevelse. Ikke fartet noe særlig, vi kom vel opp i 5-6knop, og ikke tok vi noe særlig med høyde. Men hva gjør vel det?! Det er hytta vår, ungene trives ombord (det flyter med Barbie i hele forpiggen), far koser seg fordi også mor trives vel. Vi har ennå tilgode å finne de løsningene som ikke tåler vann som fs nevner. 30 graders krengning var ikke noe problem (om du liker det da). Farter ikke noe bedre med mye krengning. Vi trimmet seilene og fikk etterhvert ganske godt tak på det. Vi så på maange Nauticat`er før vi kom til en 80-talls båt. Syns de er de peneste. 70-talls blir for gammelt og de nyeste liker vi rett og slett ikke utseendet på. Så enkelt er det. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 14.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2008 Noen som kan lage hurtig åpning av film på #9 ?? Sitér dette innlegget Link to post
Nauticat-Frøy Svart 14.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2008 (redigert) Vi så på maange Nauticat`er før vi kom til en 80-talls båt. Syns de er de peneste. 70-talls blir for gammelt og de nyeste liker vi rett og slett ikke utseendet på. Så enkelt er det. Enig! 1980-tallsbåtene er de fineste! Disse har teak interiør, og eksteriør. Skrogene er solide, og det samme er båtene, og de har nydelige former! Har sjøl en fra 1980, som er god som ny. Mitt tredje år som eier, og gleder meg som en unge til å komme ombord og bare la "katta" lede an i leia. Redigert 14.Juli.2008 av Nauticat-Frøy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 15.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2008 Nauticat 39 Sitala Yachts Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.