Jump to content

Wallas 3200- Tennigsproblem

leifbo

Recommended Posts

Hei... jeg hadde samme problemet en gang. Alt var på stell med spenning, drivstoff osv. Når jeg forsøkte å starte den - da startet vifta og jeg hørte pumpa og så at fuel kom frem - så stoppet vifta etter en liten stund - så blinket bare den røde dioden. Jeg skrudde den i atomer og fant ingen feil. SÅ satte jeg den sammen og koblet på et digitalt display som viser feilkoder (som jeg har i båten nå) - den fortalte meg at vifta til brennlufta ikke ville starte (den har jo to motorer inni seg vettu). Den trekker jo inn masse deilig sjøluft og er litt utsatt selv om du måtte ha en flott svanebøy. Jeg fikk problemet etter å vært ute i hardt vær og brukte da varmeren hele tiden. Etter to uker kom problemet. Jeg demonterte hele greia igjen og fant ut at akslingen til brennluftmotoren (sitter på toppen inni kassa) gikk veldig tregt (pga rustdannelse) - satte inn ny motor - vips så var den som ny!

Redigert av fredriko (see edit history)

Hvis du har mulighet til det, bør du måle strømforbruket. Hvis jeg husker riktig, så skal det ligge på 12-15 ampere når glødetråden skal tenne. Hvis den ligger omkring 5 amp, betyr det at det er brudd i kretsen, mao. er glødetråden gåen. Kjøper du ny, så følger oppskrift på utskiftning med. Men sjekk at du får original fra Wallas. Jeg har hatt en del trøbbel med kopier.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...