Saphir Startet 9.April.2008 Link til dette innlegget Startet 9.April.2008 Jeg holder på og oppgradere min Hansvik 18 med nytt instrumentpanel. Ser dette fornuftig ut? Platen er i børstet rustfritt stål, og ja plasten er ikke tatt av hvis noen lurte på det Jeg har da altså turteller, tankmåler og trimindikator I tillegg et "sigarett" 12 volt uttak. De seks bryter-hullene er til carlingswitch og skal betjene lanterner, interiørlys, aux (et par 12 volt uttak), instrument belysning og to ledige for eventuelt videre oppgraderinger. Er det ting jeg ikke har tenkt på her? Kom gjerne med inspill og gode ideer Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Bryterpanelet ser greit nok ut, samme med 12 V uttaket, men instrumentene ville jeg hatt i et konsoll på toppen, over rattet. Dette gjør det enklere å se instrumentene og lese av riktige verdier, lettere å se og overvåke.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Lars H. Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Ser greit ut dersom du kommer til bryterne bak rattet, og regner med at du da har startnøkkelen et annet lurt sted? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
dante Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 ladelampe, oljelampe, voltmeter, pussere, spyler, tenningslås Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 9.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Bryterpanelet ser greit nok ut, samme med 12 V uttaket, men instrumentene ville jeg hatt i et konsoll på toppen, over rattet. Dette gjør det enklere å se instrumentene og lese av riktige verdier, lettere å se og overvåke.. Enig i at instrumentene på toppen ville vært ideellt, men på høyre side oppå konsollen skal jeg ha gps. Og da ville det blitt litt mye oppå der tror jeg. Ser greit ut dersom du kommer til bryterne bak rattet, og regner med at du da har startnøkkelen et annet lurt sted? Lars H. Bryterne kommer jeg greit til bak rattet, de har også lys innebygget slik at det bør være relativt greit å se hvilke som er slått på/av. Startnøkkelen står på selve gass/gir skift boksen. Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 9.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 ladelampe, oljelampe, voltmeter, pussere, spyler, tenningslås På gpsen er det voltmeter og olje-varsler er det i kontrollboksen til motoren i form av akkustisk signal, der står også tenningslåsen. Spyler og vinduspusser står på oppgraderingslisten for neste sessong (derfor de to ledige bryterplassene) Sitér dette innlegget Link to post
Sjarles Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 Ser veldig bra ut dette! Leveres Hansviken med interiørlys eller har du funnet noe brukendes selv? LED? Sitér dette innlegget Min blogg på baatplassen. Link to post
dante Svart 9.April.2008 Link til dette innlegget Svart 9.April.2008 På gpsen er det voltmeter og olje-varsler er det i kontrollboksen til motoren i form av akkustisk signal, der står også tenningslåsen.Spyler og vinduspusser står på oppgraderingslisten for neste sessong (derfor de to ledige bryterplassene) Supert - Jeg har forresten også laget et nytt panel i vinter. Tok litt tid for å finne ut hvor ting passet best sammen.. tegnet det i autocad og fikk stanset det ut i aluminium - deretter pulverlakkert. Satte i pressbolter fra forsiden og klemte instrumentene bakfra med en plate som passer over instrumentene og pressboltene. Jeg utjevnet også intrumentlys med motstander slik at alle lyste likt. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Instrumentpanelet ditt så veldig ryddig ut fredriko. Hvilket instrument har du nede til høyre? Det kan virke som at du har en Yanmar ombord? Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 10.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Ser veldig bra ut dette!Leveres Hansviken med interiørlys eller har du funnet noe brukendes selv? LED? Det er faktisk interiørlys på Hansviken, men jeg legger gjerne opp et til. Supert - Jeg har forresten også laget et nytt panel i vinter. Tok litt tid for å finne ut hvor ting passet best sammen.. tegnet det i autocad og fikk stanset det ut i aluminium - deretter pulverlakkert. Satte i pressbolter fra forsiden og klemte instrumentene bakfra med en plate som passer over instrumentene og pressboltene. Jeg utjevnet også intrumentlys med motstander slik at alle lyste likt. Meget bra panel du har laget, hva er pressbolter Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Hvilket instrument har du nede til høyre? Har dette selv og det er den elektroniske hjernen til Wallas`n...... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
dante Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Pressbolter er skruer med et sylindrisk hode og et lite flatt parti på toppen. Den sylidriske delen er litt større en gjengene og har rifler. Da kan du f.eks presse inn en M4 bolt/skrue inn i et Ø4 hull - og den sitter fast plant med utsiden. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Instrumentpanelet ditt så veldig ryddig ut fredriko. Hvilket instrument har du nede til høyre? Det kan virke som at du har en Yanmar ombord? Som Hebbe sa er det wallas`en. Jeg har en Steyr :) Sitér dette innlegget Link to post
Falx Svart 15.April.2008 Link til dette innlegget Svart 15.April.2008 Hei Blåser litt liv i denne tråden igjen :) Jeg har vært i tenke-boksen en stund, og funnet ut av at det enkleste er rett og slett å lime på dekor rett på gammelt instrument-panel. Det blir kanskje ikke riktig så fancy som med et nytt, utskjæret etc, men det får duge for nå. Har sett på dekoren både hos Mobilsentrum: http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=7...p;pn=1226672665 Og hos Eiker Motorshop: http://www.eiker.no/Default.asp?ItemID=1395 Problemet begge steder er rett og slett at dekoren ikke er stor nok til hvert instrument-panel. Har sjekket en del rundt på internett, også hos www.foliatec.com, men har ikke blitt noe klokere på om Folia-tec decoren er OK å skjøte med et nogenlunde godt resultat. Har også snakket med de respektive i linkene nevt ovenfor, men fikk noen rare svar der og. Ble henvist til Folia tec sin egen hjemmeside, men der fkk jeg aldri noe svar tilbake . . . . Har noen av dere evt noen å anbefale som har dekor i enten børstet stål eller carbon-look, som leverer størrelser store nok, evt på ordre etter størrelse-behov? Som tåler utendørs bruk med UV stråling etc.? Evt kjenner noen som har lykkes med dette? Kan tenke meg at evt noen bil-dekor-firmaer har noe liggende, men har ikke lykkes med å oppdrive noen av disse på internett. For øvrig har jeg lest om alle andre flotte oppgraderingen av sine instrument-paneler her på BP, og er virkelig imponert :) Igjen, takk for hjelpen. Setter pris på alle råd :) mvh ket Sitér dette innlegget Bavaria Sport 39, 2013 mod. Link to post
Saphir Svart 16.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Det var jo en god ide. Jeg hadde ikke muligheten til dette på min båt på grunn av at det gamle panelet mitt var ruglete glassfiber. angående firma som leverer overflater til panel kan du sjekke norske http://www.frontec.no Carbonfiber på rull får du i hvertfall her http://www.teleadhesivo.com/principal.asp?...p;producto=2651 Men det burde jo finnes firma i norge som selger dette også. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Christoffer79 Svart 3.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2012 har prøvd meg fram i hansviken min og:) men det ender nok i helt ny konsoll,., allt ennet er jo nytt så :) vinkel til instrumentene er ikke så ille sett fra førerposs, så plasseringen blir nok beholdt :) har en svigerbror, som har tilgang på uendelig med rustfritt stål, og verktøy til å bearbeide dette med:) deriblant laserkutter :) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 3.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2012 har en svigerbror, som har tilgang på uendelig med rustfritt stål, og verktøy til å bearbeide dette med:) deriblant laserkutter :) Heldig grisen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.