JRhansen Startet 10.April.2008 Del på Facebook Startet 10.April.2008 Ja.. sitter og sliter litt med en avgjørelse her..Jeg og frua sitter i dag med en gammel campingvogn,platting,grill osv osv.. Det er båt plass på campingen men ikke til noe større en 17/18 fot..Jeg vurderer derfor og legge opp hele camping livet til neste sessong og henge meg på båt bølgen istede. Det er da snakk om båt ifra str 24fot+++ som det går ann og bruke som en liten "hytte" på mjøsa... Jeg syns dette frister utrooooolig mye men klarer liksom ikke og overtale meg selv helt enda.. Så litt innput ifra folk som faktisk har litt greie på dette hadde vært fint Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
Superkul Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 vi gjorde det samme for 4 år siden - hadde campingvogn + 20 foter , solgte vogna og oppgraderte til en 24 foter - 24 fotern ble til 28 fot og 28 ble nå nylig solgt og byttet til 40 fot - meg får du aldri tilbake i campingvogn Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
roy_n Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Jeg synes det er bedre med båtliv enn camping,hadde campingvogn tidligere men har nå båt på mjøsa dette synes både jeg og fruen er bedre vi bruker båten ofte små turer etter jobb når det er fint vær, det er litt vanskelig å ta en kveldstur med campingvogna. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 For min del ser jeg vesentlige forskjeller mellom camping liv og båt. 1. Mange ( de fleste ? ) har vognen på fast sted. Du ser derfor det samme hver gang. 2. Du har ingen tekniske utfordringer med vognen sammenlignet med alt som skjer med en båt 3. Har du båt så har du alltid et prosjekt på gang... 4. Hvis du vil kan du med båt teste både ekspedisjonstrangen og er avhengig av å tilegne deg ny kunnskap om både, navigasjon, metereologi, bilologi ( og kanskje også antropologi) Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Hei. Drittlei Campingplass en sommer sesong pga hverdag samme sted og folk grilldress osv mange år siden. Men vi har en campingvogn ligger fjell bare kun vinter-tid mye bruker ski tur eller kort vei til alpin (2-300 m) 12 heiser. Vinter camping er ok, men båt er best sommer-sesong. At-le Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Jeg har campingvogn på Hvaler i Østfold med tilhørende båtplass. Har en 20 fot Draco som vi bruker til dagsturer. Personlig kunne jeg tenkt å gått over til bare båtliv, men min kone deler ikke helt denne tanken. For 3 år siden kjøpte vi en større båt for å prøve med litt lengre båtturer, men det ble likevel mest dagsturer. Hadde vel 3-4 netter i båten i løpet av sommeren. Min kone synes en 26 fots båt ble trang i fohold til en 25 fots campingvogn med fortelt og stor platting. Dersom vi skulle ha like stor plass i en båt som i vogna burde nok båten være godt over 30 fot. Synes det fungerer veldig greit med campingvogn og litt mindre båt. Vi får begge oppfylt våre ønsker på en måte. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Noflow Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 vi har hatt campingvogn fra jeg var rundt 4, men i 2002 gikk vi over til bobil, til høsten skal bobilen selges og en ny beneteau oceanis 43 skal muligens bestilles, jeg foretrekker båt. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Hei! Har selv hytte på fjellet, men foretrekker sjøen. Er du lei naboene eller har utforskertrang, ja da er det bare å kjøre i vei. Prisen på campingliv contra båtliv er jo litt forskjell...... Men det er verdt hver enda krone spør du meg Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Litt usikker på hva du er på jakt etter, men hvis du tenker Mjøsa så ville jeg nok heller hatt en campingvogn + liten båt framfor en større båt og ingen campingvogn. Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 hehe... rette stedet å spørre. Jeg har nettopp handlet meg en slik "vogn" på Jomfruland http://madi.no/06-prospekter/01-prospekter.html meed båtplass rett ved siden av. Med en 17-18 foter har man da hele kragerø-Bambleskjærgården å boltre seg på. Selger derfor båten (Scand Classic) og får en fast plass som både vi og ungene kan kose seg på. Slipper å være nomader...... Så båtliv er ok og camping er ok Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Den største forskel på camping og bådliv er forskellen på de mennesker, der befolker henholdsvis den ene og den anden verden... Andy Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Vi har aldri hatt Campingvogn. Men utrolig mange flotte turer i båt fra tidlig vår til senhøstes. Ungene som nå er store minnes disse årene med glede. Anbefales. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
C-marine Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Vi har heller aldri hatt campingvogn, men vi kommer heller aldri til å ha det. Vi orker ikke feriere på samme plassen hvert år, og for pappa er det uaktuelt å kjøre med en campingvogn bakpå. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Ben Sin Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Campingcruiser er tingen Sitér dette innlegget Link to post
Indiana II Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Hva med en kombinasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Campingvogn vil jeg ikke ha. Nei, jeg trives i "hytta" på sjøen, hvor jeg har ca 24 meter strandlinje, kjempeutsikt som jeg kan endre kontinuerlig, og altid noe å pusle med, om jeg skulle føle behovet. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Per Harald Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Har campet på fast plass i nesten 10 år. Nesten født i båt før det, og hatt båt fra jeg var 15 år før de ti årene med camping. Altså båt i 17 år og camping 10 år. Er ikke i den minste tvil. Det ble Joda i høst og nå blir det båtliv for resten. Samboeren er helt enig. En gang båt, alltid båt. Om en uke starter sesongen. God sommer. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
MajorAndy Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 (redigert) En gammel klassekammerat "opfandt" og har forsøgt at markedsføre denne i nogle år: http://www.seacamper.net/ Billeder her: http://www.seacamper.net/seabilleder/indeks.htm Den er sikkert praktisk - men ikke særlig køn...undskyld Peter, hvis du læser dette.... Andy Redigert 10.April.2008 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Etter at vi kjøpte Amica i 2005, har campingvogna vært ute av garasjen to ganger og begge gangene er det matrosen som har brukt den. Vi er ikke i tvil om at vi liker båtlivet bedre enn campinglivet, i alle fall nå når ungene er voksne og drar på egne turer. Vi gamlingene koser oss med sjølivet. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Leifer`n Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 (redigert) Velkommen til Båtplassen Ikke i tvil !!!!! BÅT livet er mye mer intresangt,, tenk på alle di plassene mann kan besøke og oppleve,, etter det jeg skjønte så er det på mjøsa du skal ha båten eventuelt, har ikke kjørt båt på mjøsa men det er sikkert masse og se på der. Slipper og legge deg og stå opp med samme meneskene dag ut og dag inn,, nei komme seg litt rund er tingen,, sovne til bølge skvulp i båten og sjøgang i bena er flott. VELKOMMEN TIL BÅT LIVET Redigert 10.April.2008 av DACAPO-9000-HT (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pee49 Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Jeg har hatt campingvogn i 25 år. Vi reiste med den hele sommeren. Det er jo hjul på den så vi kjørte rundt i europa. Så kjøpte vi en 17 fots båt. Casello Marin. Dette var noe annet enn støvete landeveier. Selvsagt ble det flere fot etter hvert og gode bomuligheter. Hadde mye glede av vogn, men sjøen gir en annen dimensjon. Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
S/Y EIMY Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Vi kombinerer begge deler S/Y Eimy i moring, med svømme avstand fra land. Ronald Sitér dette innlegget Link to post
JRhansen Svart 10.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2008 Ligger ikke så langt ifra sjøen vi heller..Så hadde sjøen vært noe større eller om det hadde vært mulighet for og ta seg lengere inn i "søtabror`s" ville natur så hadde det nok ikke vært tvil om at vi hadde blitt på campingen med litt større båt.Men jeg syns det blir litt "overkill" med 24++fot der Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
Superkul Svart 20.April.2008 Del på Facebook Svart 20.April.2008 Min kone synes en 26 fots båt ble trang i fohold til en 25 fots campingvogn med fortelt og stor platting. Dersom vi skulle ha like stor plass i en båt som i vogna burde nok båten være godt over 30 fot. da gjør du som meg: kjøper en 40 foter da blir BEGGE fornøyde Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
JRhansen Svart 23.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2008 Da var den nye brygga på plass på campingen. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.