Ingar Svart 23.April.2008 Link til dette innlegget Svart 23.April.2008 Har vurdert å sette opp hytte og camping forum, i første omgang som en "service" ovenfor dere BP medlemmer. Det vil bli helt separate fora, men med samkjørt registrering slik at dere vil kunne poste uten å registrere på nytt. Tanken var at det sannsynligvis er mange medlemmer som både har båt og campingvogn/bil. Mange hytteeiere har også båt. Tar gjerne imot kommentarer på dette. Sitér dette innlegget Link to post
JRhansen Svart 24.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 (redigert) Pm sendt Redigert 24.April.2008 av JRhansen (see edit history) Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php/topic/56112-prosjekt-myra-21/ Link to post
Marwin Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Oppvokst med hytte (og leilighet i byen). Kjøpte campingvogn og "bodde i stim" på fast plass med terasse og "fellesbål", men kutte ut etter 3 år; For tett innpå "naboen"!! Bygde stoor hytte sjøl, men solgte da vi flyttet på landet i nedlagt gårdsbruk; Hadde ikke behov for hytte lengre! OG: for mye å vedlikeholde. Kjøpte båt (17 fot) og henger; Kjekt å dra rundt litt, men savnet å kunne overnatte 2-3 netter. Byttet til større HT-båt, (fortsatt på henger) og har funnet den perfekte kombinasjon (for oss!). Selvsagt er det trangt, men den fleksibilitet og rekkevidde vi har, kompenserer for trangboddhet; Synes VI! Tenk deg, Sørrlandet eller Lofoten ligger faktisk bare 1 døgn unna; Med båt på henger (bor i MidtNorge). Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Bitteliten Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 En gammel klassekammerat "opfandt" og har forsøgt at markedsføre denne i nogle år: Den er sikkert praktisk - men ikke særlig køn...undskyld Peter, hvis du læser dette.... Andy hvilken CE klasse har den da T ? (T=Terra ) Sitér dette innlegget Link to post
ArildH Svart 24.April.2008 Link til dette innlegget Svart 24.April.2008 Det trenger ikke være enten/eller... Kjører 600-900 mil hver sommer med vogn. Har fått se veldig mye av hele Europa som vi aldri hadde fått til med båt... Kjøper i desse dager en Fjord 24 Weekender som vi skal bruke resten av den varme årstid. Det viktigste er å gjøre ting man trives med NÅ, og ikke å vente til en får bedre råd eller tid... Da kan man fort bli skuffet... LEV LIVET NÅ!! Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2008 hehe seacamper har utnytta plassen og det er bra men..... det ser ut for meg som et helv... og fortøye/legge til.... syntes jeg ser det : kjerring gå på dekk og ta i mot....... og svaret er: hvilket dekk haha nei den så fin ut men helt ubrukelig spør du meg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
ray Svart 2.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2008 Bytt camping plass til en ved en større sjø Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Spinner Svart 2.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2008 (redigert) Skjønte ikke spørsmålet... Jeg har en seilbåt, en Princess 65, hytte på Kvitfjell, hytte ved Blindleia, feriehus i Spania, champagne på kjøler'n, 3 Mercedeser i garasjen, en BMW motorsykkel og hus i Montebello terrasse med utsikt over hele Oslo. Hva var det du mente med camping? Tenkte du på noe for barna, noe sånt indianertelt eller noe sånt??? Redigert 2.Juni.2008 av Spinner (see edit history) Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Ingar Svart 8.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2008 Har vurdert å sette opp hytte og camping forum, i første omgang som en "service" ovenfor dere BP medlemmer.Det vil bli helt separate fora, men med samkjørt registrering slik at dere vil kunne poste uten å registrere på nytt. Da er jeg klar. Starter med http://campingforumet.no og så kommer hytteforumet etterpå. Alt blir basert på samme programvare og oppsett slik at det fungerer som man er vant til fra baatplassen. For å skille det fra hverandre har jeg valgt grønt for camping, hytteforumet blir brunt. Og BP er jo blå. Når man har registrert seg på et av forumene kan man besøke de andre uten å måtte opprette en ny konto, man bruker samme epostadresse og passord som på BP. Men ellers er det helt adskilte forum. OBS: endrer man epostadresse og/eller passord ett sted gjelder det for alle forum. (For ordens skyld, det er ikke gått noe ut av BP kassa ifm dette. Det ligger også på en annen server og vil ikke påvirke ytelsen eller kapasiteten på BP.) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2008 For min del ser jeg vesentlige forskjeller mellom camping liv og båt. Hvis du vil kan du med båt teste både ekspedisjonstrangen og er avhengig av å tilegne deg ny kunnskap om både, navigasjon, metereologi, bilologi ( og kanskje også antropologi) Som båteier tilegner du deg også kunnskaper innen psykologi, terapi, zoologi, filosofi., ergonomi........ osv, osv.......... Sitér dette innlegget Link to post
Marina 7050 Svart 9.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2008 Barna er voksne. Tidligere brukte vi vår campingvogn på fast plass litt, og leide oss et hus ved sjøen hver sommer i 15 år. I fjor tok fruen og jeg valget om å kjøpe båt, en 23 fots lukket med akterkapell. Skrekk og gru! Plutselig befant jeg meg i en helt annen verden. Bøker lå stablet rundt meg som omhandlet, "alt om båten", navigasjon, motor, fortøyning, båtplass og så masse ut over det. Båten var trang, klam og stilte krav krav til mestring - men så gøy! Nå har hele familien skaffet seg båtførerbevis, og det merkes at dt voksne "barna" mer enn gjerne ville være med. Så jeg som tildigere har kun brukt 15 fot på tralle og slikt, bruker nå tiden til å lese og lære. VHF-sertifikatet tok jegi vinter. Båtplass opplevde jeg som en utfordring, men "rodde meg i land der og". Kan anbefales, men som perosnen på Volvo sa: "det er ikke som en bil du bare stikker nøkkelen i tenningslåsen og starter så er du på vei". Opplever det er en del ting en bør lære og mestre for egen trivsel og sikkerhet, og turene går kun med hensyn til at fruen også skal trives. Var i helgen ute i litt ubehagelig sjø, og for den som da ble dårlig ble det ikke den gode opplevelsen. Men, jobber en som et team om dette prosjektet, og begge har samme mål, tror jeg på en ny verden vil openbare seg for dere. I tillegg har jeg hatt stor glede av Baatplassen når ikke kunskapene strekker til, så her er det bare å slå til. Vi diskuterte senest i går om valget var feil - men vi koser oss på vår måte. Utffordringen fremover er kapasitet. Ville så gjerne hatt barn og barnebarn med (når de selv også ønsker, men med det 23 fotene er det snakk om utfordringer. Motoren og aggregat håper jeg å mestre greit en dag. I tillegg er det et hav en kan lære seg for å ha et rikere båtliv. Lykke til med valget - kjøp Sitér dette innlegget Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister. Link to post
vanntrivsel Svart 9.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2008 Litt usikker på hva du er på jakt etter, men hvis du tenker Mjøsa så ville jeg nok heller hatt en campingvogn + liten båt framfor en større båt og ingen campingvogn. Uten tvil campingvogn og en litt mindre båt. Mjøsa har jo ikke noe som minner om skjærgård med øyer og viker. Da må man itillfelle ligge på samme plassen hver helg nær E-6 ? Sitér dette innlegget Link to post
roy_n Svart 9.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2008 Jeg forstår at det er noen som bare har sett mjøsa fra E6.Det er utrolig mange fine plasser å legge til på mjøsa. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
pantzatt Svart 9.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2008 Hadde 2 stoooore vogner og en 18 foter daycruiser ifjor. Ene vogna stod på fast plass og ble brukt 1dag iløpet av hele året, den andre stod ubrukt bak huset. Båten derimot ble brukt omtrent hele tiden, fra november til oktober. Solgte alt i påsken og kjøpte 28foter. Til neste år blir det nok noe større... Ingen tvil om hva jeg ville valgt! Sitér dette innlegget Link to post
Tom J. Svart 9.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2008 Dette er nok det rette forum å spørre i..... Bor selv ved Mjøsa, og har en liten passbåt, og campingvogn. Hadde jeg bodd ved sjøen, ville nok en større båt blitt aktuelt, men for vår del så er 17 fotingen stor nok til å skvalpe rundt med på innsjøen. Hvis vi skal overnatte tar vi med et telt. Det er ikke lange seilaset fra Lillehammer til Minnesund. Det er heller ikke overdrevent mange uthavner her heller (selv om det er noen veldig fine). Derimot hadde vi hatt en større båt i oslofjorden, så hadde det vært noe annet. Sessongen hadde blitt lengre, og en treukers seilas hadde vært spennende (3 ukers seilas på Mjøsa tror jeg kan bli litt ensformig). Bruker den samme båten på hytta i nordland, og der er savnet etter en større båt stort. Når utfærstrangen blir stor tar vi båten på henger, og drar på kanaltur i Norge eller Sverige. Det fungerer veldig bra. Capmingvogna står i østerdalen, og er bra til sitt bruk. Der er den utgangspunkt for fisketurer og fjellturer. Til ferien blir det en vestlandstur med Vogna. Tar med gummibåten og en 4hk, så vi kan fiske litt innimellom. Hadde vi bodd ved kysten ville nok fritidsbruken bli helt anderledes. Personlig synes jeg sessongen på Mjøsa er for kort til å investere mange hundre tusen i ei "hytte på Mjøsa". Men det er jo smak og behag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.