Jump to content

Furuno Navnet 3D fra USA

Onkel Roger

Recommended Posts

Sitter og vurderer å kjøpe Furuno sin nye Navnet 3D m 12`skjerm.

Seatronic skal ha nesten 38 000.- for plotteren.

Helt rå funksjoner. SjekkNavnet

Men jeg kan bestille denne fra The GPS STore levert på døra med mva for ca 24.000.-

http://www.thegpsstore.com/product1.aspx?p..._ID=1745#access

Spm er hva slags kart brikke kan jeg bruke?

Plotterne som selges i Norge er forhåndslastet med kart for hele verden som åpnes med kode. Plottern fra USA har åpnet alle kart for USA pluss Alaska og Hawai. Dette er raster kart. Jeg vil helst bruke vecktor kart. Noen som vet?

Har forsøkt å få svar fra lokal forhandler, men han vet ikke.

Plottern er ikke å få kjøpt før i begynnelsen av mai.

Kom med tips og betraktinger.

Ønsker på sikt å kjøpe 4 kwh UHD radar men det får foreløpig vente. :crazy:

Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger.

Alle kartene ligger på harddisken. Kjøper en kode for å løse opp de enkelte kartområdene. Kartområdene tilsvarer Navionics XL9. Kartene baserer seg på Navionics matriale for hele verden unntatt Amerika og Norge. Der er det basert på en kartmatriale som brukes av yrkestrafikken.

Er ikke sikker på om det følger med 3D kart for hele verden på disken, eller det bare er for regionen plotteren selges i.

Kjenner til at Maxsea programvaren spiser C-map. :yesnod:

Men kan plotternen lese brikkene til C-map?

Er det noen av baatplassens brukerer og tok på plottern under messa? Og som vet dette?

Jeg fikk ikke besøkt messa :headbang:

Det ser jo ut til at den har en inngang nede på høyre side i front.

Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger.

Var på messa og det de fortalte om kartene står over. Jeg er interesert i kart over Mjøsa og fikk først beskjed om at dette var tilgjengelig, men etter å ha konferert med Maxsea representanten som satt på bakrommet der var svaret at Norge og Amerika ikke brukte Navionics kartmatriale slik at kart over Mjøsa ikke var tilgjengelig.

Tror ikke Navnet 3D bruker kartbrikker i det hele tatt, men bare kartmatriale som har blitt prosessert av Maxsea for så å bli lagret på harddisken.

Fra Mad Mariner Boating Magazine:

"what charts does it use?" The easy answer is, "who cares?"

There's no point in thinking Navionics or C-Map with this produt because all the charts are already embedded in the hard drive and they are a combination of bathymetric, S57 NOAA charts and Navionics, along with a Google Earth-type interface called Satellite Photofusion that renderes all the photos in real time and simultaneously, depending on the angle of view.

Hvordan opgradrer man kartene på denne plotteren?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

• 4 uker senere...

Hei,

For alle som synnes dette nye produktet høres interresant ut :

MaxSea, MaxSea Time Zero, Furuno NavNet3D og andre Furuno produkter blir nå demonstrert og vist på Tønsbergmessen 2008 i Tønsberg (10.mai - 18.mai). Dere vil finne disse produktene på stand 246-248 i "Ishallen".

Alle er hjertlige velkommen innom for en hyggelig prat og demonstrasjon.

Med hilsen

MaxSea Support

http://www.maxsea.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...