Ingar Svart 11.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2004 Noen som vet om det er kurrant å overhale ei slik pumpe selv? Er det kurrant å få tak i deler? Prisnivå på deler/rep. sett? Kreves spesialverktøy? Noen pumper som er mer vedlikeholdsvennlige enn andre?Kan bare svare for Shurflo, min har fungert fint i 23 år med en rens nå og da. Har ikke byttet noen deler.Vedlikehold er enkelt å gjøre selv. Se denne linken, her finnes det meste om installasjon, feilsøking og deler (Standard pump) http://www.shurflo.com/pages/RV/rv_categor..._automatic.html Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 11.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2004 Noen som vet om det er kurrant å overhale ei slik pumpe selv? Er det kurrant å få tak i deler? Prisnivå på deler/rep. sett? Kreves spesialverktøy? Noen pumper som er mer vedlikeholdsvennlige enn andre? Greide å ødelegge min Flojet - diesel i vanntanken, det likte den dårlig. Kurant å få tak i rep. sett - mener å huske det kostet 3-400 kroner. har tidligere skiftet trykkbryter så repsett/deler er ikke noe problem. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 12.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2004 Dilla, hvis du klikker deg inn på hjemmesida mi, på tekniske linker, og leiter deg frem til pumpelinken kommer du etterhvert til Flojet: Her er det svært gode beskrivelser og sprengskisser samt tech data på pumpene, alt i pdf-format. Forresten: når du kommer helt inn; velg Quad-series pumps. mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Batdilla Svart 18.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2004 Da er 1 stk 120 liter baugtank bestilt fra www.Plastinvent.no. Nu blir det spennende om det er plass til tanken. Lagde meg noen maler som jeg brukte for å prøvemontere, men på grunn av tankens fasong, er det ikke lett å lage en fullgod kopi i papp ut fra kun en enkel tegning i ei brosjyre. En ting er i hvertfall sikkert: Hvis det i det hele tatt går, så blir det trangt . Jeg har avdekket at sittebenken må heves 15-20mm for at det skal bli nok høyde, resten håper jeg skal gå greit. Ellers var vedkommende veldig grei og det var ikke noe problem å returnere tanken hvis den ikke passet. Forsendelse var 292,- hver vei. Så da går det ann å teste litt. Utpå ettermiddagen regner jeg med å sende ivei årets storinnkjøp av deler og materiell. Kommer til å velge Flojet 12,5 l/min pumpa. Totalsummen på bestillingen har jeg ikke turt å regne på ennå, men det skulle forundre meg mye om den blir på under 10 lakser . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.