Jump to content

Valg av komponenter ferskvannsanlegg

Batdilla

Recommended Posts

Noen som vet om det er kurrant å overhale ei slik pumpe selv? Er det kurrant å få tak i deler? Prisnivå på deler/rep. sett? Kreves spesialverktøy? Noen pumper som er mer vedlikeholdsvennlige enn andre?

Kan bare svare for Shurflo, min har fungert fint i 23 år med en rens nå og da. Har ikke byttet noen deler.

Vedlikehold er enkelt å gjøre selv.

Se denne linken, her finnes det meste om installasjon, feilsøking og deler (Standard pump)

http://www.shurflo.com/pages/RV/rv_categor..._automatic.html

Noen som vet om det er kurrant å overhale ei slik pumpe selv? Er det kurrant å få tak i deler? Prisnivå på deler/rep. sett? Kreves spesialverktøy? Noen pumper som er mer vedlikeholdsvennlige enn andre?

Greide å ødelegge min Flojet - diesel i vanntanken, det likte den dårlig. Kurant å få tak i rep. sett - mener å huske det kostet 3-400 kroner. har tidligere skiftet trykkbryter så repsett/deler er ikke noe problem.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Da er 1 stk 120 liter baugtank bestilt fra www.Plastinvent.no. Nu blir det spennende om det er plass til tanken. Lagde meg noen maler som jeg brukte for å prøvemontere, men på grunn av tankens fasong, er det ikke lett å lage en fullgod kopi i papp ut fra kun en enkel tegning i ei brosjyre. En ting er i hvertfall sikkert: Hvis det i det hele tatt går, så blir det trangt :smash:. Jeg har avdekket at sittebenken må heves 15-20mm for at det skal bli nok høyde, resten håper jeg skal gå greit. Ellers var vedkommende veldig grei og det var ikke noe problem å returnere tanken hvis den ikke passet. Forsendelse var 292,- hver vei. Så da går det ann å teste litt. Utpå ettermiddagen regner jeg med å sende ivei årets storinnkjøp av deler og materiell. Kommer til å velge Flojet 12,5 l/min pumpa. Totalsummen på bestillingen har jeg ikke turt å regne på ennå, men det skulle forundre meg mye om den blir på under 10 lakser :rolleyes:.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...