Jump to content

Kjølevannspumpe til Yanmar 2GM

kevhans

Recommended Posts

Hei. Jeg har en gammel Myra 21" med en Yanmar 2GM. Båten har ligget på land i rundt 3 år, og motoren har således ikke vært i bruk disse årene. Med store planer om å få båten i bruksstand til sommeren, så har jeg begynt å gå over motoren, og få startet den. Etter å ha fått liv i starteren og fått motoren til og svive rundt, var det tid for å sjekke vannpumpa. Den satt helt fast.

Spørsmålet mitt er om jeg kan bruke en el. sirkulasjonspumpe eller om jeg må ha en lik pumpe som den som sitter på fra før av,med reimdrift, og hvor kan jeg få i tak i en slik?

Takker for svar. Var hos Yanmar-forhandleren her i Tønsberg i dag, og fikk pris på en ny vannpumpe: 2900.- Kan det stemme :confused: Synes det var litt av en pris for ei lita vannpumpe. Noen som veit om noe uoriginale greier jeg kan bruke istedet for en original vannpumpe? eller noen som veit om eller kansje har en slik pumpe og selge til en fornuftig pris?

Jeg har en yanmar 1GM10 som jeg måtte fikse vannpumpa på. Jeg byttet riktignok bare simmerringer, men det kan gjøres på en liten time, så komplisert er det ikke. Hadde jeg vært deg, ville jeg overhalt den pumpa du har. Hvis den er lik min, er den absolutt ikke vanskelig å skru på.

Skal du ha ny, kan du eventuelt vurdere å bestille fra USA. Kjøpte akkurat masse pakninger fra Torresen Marine via Jet Carrier. Med frakt og mva ble prisen minst halvparen av det jeg måtte betalt i Norge.

s/y "Arnegrut", Asker

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...