Jump to content

Bunnstoff - fjerne flekker fra skinn

nimbuster

Recommended Posts

Jeg har vært så uheldig å få noen bunnstoff-flekker på skinnstolen. De har blitt stående på i 3 uker, og er nå så hardt at det ikke er mulig (så langt) å få fjernet flekkene på skinnstolen. Jeg har prøvd white spirit, avfettingsvæske, lynol og skrape uten at det løsner.

Noen med erfaring fra å få fjernet bunnstoff-flekker?

Redigert av nimbuster (see edit history)

Hva slags bunnstoff snakker vi om? Er det vanlig selvpolerende ville jeg trodd at midlene du har prøvd skulle gjort susen - i alle fall noen av de. Jeg ville kjøpt en flaske "skinnfornyer" (fås på alle bensinstasjoner) og gnudd det skikkelig inn. Det fjernet i alle fall utrolig mye på bilsetene mine med litt jobbing. Det inneholder vel olje som gjør at dritten slipper til slutt (samme effekt som gjør at baby-kluter tar maling - til stor forferdelse for forbrukerinspektørene eller hvem det nå var). Kanskje baby-wipes også kan være verd et forsøk?

Egentlig utrolig. Det største problemet når jeg har bunnstoffet (med Sea Jet de siste årene) er at det er umulig å få bont helt ned til vannlinja fordi white spirit'en i bonevoksen løser opp bunnstoffet slik at det blir med i tvistdotten. Regner med at vi snakker om skinn med lakk/glatt overflate? Da vil jeg tro at dersom rensemiddelet får sitte på over tid så burde olja føre til at stoffet løsner selv om det ikke klarer å løse det helt opp.

Sett fra den lyse siden: Det er jo selvpolerende, så da får du bare kose deg mye i skinnstolen og gnikke og gnukke med bakenden det du er god for :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...