nimbuster Startet 10.April.2008 Link til dette innlegget Startet 10.April.2008 (redigert) Jeg har vært så uheldig å få noen bunnstoff-flekker på skinnstolen. De har blitt stående på i 3 uker, og er nå så hardt at det ikke er mulig (så langt) å få fjernet flekkene på skinnstolen. Jeg har prøvd white spirit, avfettingsvæske, lynol og skrape uten at det løsner. Noen med erfaring fra å få fjernet bunnstoff-flekker? Redigert 10.April.2008 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Hva slags bunnstoff snakker vi om? Er det vanlig selvpolerende ville jeg trodd at midlene du har prøvd skulle gjort susen - i alle fall noen av de. Jeg ville kjøpt en flaske "skinnfornyer" (fås på alle bensinstasjoner) og gnudd det skikkelig inn. Det fjernet i alle fall utrolig mye på bilsetene mine med litt jobbing. Det inneholder vel olje som gjør at dritten slipper til slutt (samme effekt som gjør at baby-kluter tar maling - til stor forferdelse for forbrukerinspektørene eller hvem det nå var). Kanskje baby-wipes også kan være verd et forsøk? Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 10.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Vet ikke om det har noen betydning, men det va Sea-Jet selvpolernede bunnstoff. Det er nærmest glasshardt nå. Jeg har skinnfornye, skal prøve den men tviler.... Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 11.April.2008 Link til dette innlegget Svart 11.April.2008 Egentlig utrolig. Det største problemet når jeg har bunnstoffet (med Sea Jet de siste årene) er at det er umulig å få bont helt ned til vannlinja fordi white spirit'en i bonevoksen løser opp bunnstoffet slik at det blir med i tvistdotten. Regner med at vi snakker om skinn med lakk/glatt overflate? Da vil jeg tro at dersom rensemiddelet får sitte på over tid så burde olja føre til at stoffet løsner selv om det ikke klarer å løse det helt opp. Sett fra den lyse siden: Det er jo selvpolerende, så da får du bare kose deg mye i skinnstolen og gnikke og gnukke med bakenden det du er god for Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.