Tonic Startet 10.April.2008 Del på Facebook Startet 10.April.2008 Jeg klør i fingrene etter å starte båtpussen----Men, er det for kaldt og fuktig for å få ett godt resultat (bunnstoff og pollish++)? 4-8 grader DET BLIR JO IKKE GO'VÆR OG TEMPERATURER PÅ MANGE UKER.!!! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Har ikke hatt noen problemer med 4 - 8oC jeg. Men vask, polering og stoffing måtte jo tas dager det ikke regnet. Og vann til vasking måtte jeg ta med på 25liters kanner da vannet ikke var satt på i havnen. Sjøsetting bestemt på tirsdag til uken kl. 1500! Så da blir det nok helgetur dersom det ikke blåser hatter og høy. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
alma Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 lunk bunnstoffet på en hybelkomfyrplate det gjø susen. blir finfint å smøre på når det er litt kaldt. bare pas på at ikke det blir kokvarmt Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.April.2008 Del på Facebook Svart 10.April.2008 Måtte i hvertfall vaske båten i fullt regntøy forrige uke. Ellers hadde jeg blitt enda mere forkjølet. Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 12.April.2008 Del på Facebook Svart 12.April.2008 Ser av innlegg når det gjelder båtpuss at bunnstoff alltid er med. Det er ingen hensikt å legge på nytt bunnstoff hvert år. Der det er flekker ja, men ellers nei. Bunnstoff er ikke slikt konstruert at det bare er på det ytterste laget at slippstoffet sitter. Det stoffet er tvers igjennom. Seiler nå for 5 året på samme bunnstoff. Nå skal båten selges og da tar jeg en oppfrisking. Ellers er det nokk med det som slites av i løpet av sesongen. er en i tvil puss over før uttak. Snakker her om vanlig bunnstoff ikke selvpolerende. Er båten i vannet så kan det være at den trenger litt hyppigere intervaller Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 12.April.2008 Del på Facebook Svart 12.April.2008 Vi har i tidligere år ikke hatt noen probelemr med båtpussen i 6, 7, 8 grader. Men det er klart at det er mest behagelig med Sol og Varme. Fordelen med å ta båtpussen nå er jo at du har båten på vannet når finværet kommer. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Kysta Svart 5.Februar.2010 Del på Facebook Svart 5.Februar.2010 Gammel tråd dette her, men fant ikke noen nyere i farta... Verdens beste arbeidsplattform når båten ligger i is og super tilkomst til skrog fra siden (og det er nok en stund til isen ikke bærer en voksen mann). Men er det noen som kjenner til/erfaring med voks som kan brukes i noen få plussgrader? Vennligst ikke en haug med mer eller mindre seriøse kommentarer da Er på jakt etter tips! Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 6.Februar.2010 Del på Facebook Svart 6.Februar.2010 (redigert) Gammel tråd dette her, men fant ikke noen nyere i farta... Men er det noen som kjenner til/erfaring med voks som kan brukes i noen få plussgrader? Sea Jet har har rubbibg(svak) og polish som funker da det drar seg ned mot 0 Hvordan Hard vax`n til dem fungerer har jeg ikke erfart. Redigert 6.Februar.2010 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.