Amica Startet 12.April.2008 Del på Facebook Startet 12.April.2008 Jeg har for en stund siden anskaffet en brukt Yanmar 4JH-DTE som var ment å erstatte den gamle Perkinsen ivår Tresfjord 28 før årerts sesong. Motoren så egentlig ganske bra ut, men noen småting bestemte jeg meg for å gjøre med den før den monteres i båten. En del pakninger, O-ringer og slanger til kjølesystemet samt litt lakk ble bestilt hos den lokale Yanmarforhandleren. Startet klargjøring av motoren med godt mot og stor entusiasme for tiden går fort mot vår og sjøsetting. Men tiden går og etter nesten fire ukers ventetid er fremdeles ikke delene ankommet. Forhandlerens forklaring er at delene må hentes "helt fra" Belgia og derfor vil det ta lang tid. Dette synes ikke jeg er en god nok forklaring pga. at også enkelte deler som ble bestilt til Perkinsen måtte hentes "helt fra" England og dette tok sjelden mer enn en uke. Nå lurer jeg på om det finnes noen på dette utmerkede forumet som har erfaringer med deleleveranser til Yanmar både når det gjelder service og tidsperspektiv. Geir Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
sharko Svart 12.April.2008 Del på Facebook Svart 12.April.2008 (redigert) Fikk også opplysningen om Belgia fra min forhandler. Begge gangene tok det rett under èn uke før delene var meg ihende. Jeg har derfor hatt en mer positiv opplevelse (bortsett fra at Yanmardeler er svinedyre) Redigert 12.April.2008 av Metrosen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 12.April.2008 Del på Facebook Svart 12.April.2008 Hei Eg har to yanmarmotorar. Min erfaring er at det er prisskilnadar frå forhandlar til forhandlar. Td. så var eit eksosbend ca. 500 kr dyrare hjå forhandlaren i Bodø, enn i Bergensområdet. Dette hensyntatt frakt. Eg er rimeleg trygg på at årsaken til at dette tek så lang tid er at forhandlaren ønsker å samla opp fleire tingingar, slik at han sparar frakt. Kontakt ein annan forhandlar. Prøv òg å googla på delenr. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Amica Svart 13.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2008 Jeg skjønner at her må jeg bare ta en telefon til forhandleren og be om en bedre forklaring enn at det tar lang tid bare på grunn av at delene må hentes fra Belgia. Så får jeg heller prøve en annen forhandler en annen gang. Geir Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
Xerb Svart 14.April.2008 Del på Facebook Svart 14.April.2008 Jeg skjønner at her må jeg bare ta en telefon til forhandleren og be om en bedre forklaring enn at det tar lang tid bare på grunn av at delene må hentes fra Belgia. Så får jeg heller prøve en annen forhandler en annen gang. Geir Hei "Far Amica" Du kan prøve disse spør etter Terje Hvilke type Perkins har du?82hk? Bildøy Båt og Motor AS Produksjon av motorer og turbiner ellers unntatt motorer til luftfartøyer og motorvogner Kontaktinformasjon for Bildøy Båt og Motor… Selskapsinformasjon Telefon : 56 33 12 20 Kontaktperson : - Telefaks : 56 32 40 32 Besøksadresse : Døssjø 5353 Straume Postadresse : Døssjø 5353 Straume Hjemmeside : www.bildoybat.no E-post : Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.