Jump to content

Reservedeler til Yanmar

Amica

Recommended Posts

Jeg har for en stund siden anskaffet en brukt Yanmar 4JH-DTE som var ment å erstatte den gamle Perkinsen ivår Tresfjord 28 før årerts sesong. Motoren så egentlig ganske bra ut, men noen småting bestemte jeg meg for å gjøre med den før den monteres i båten. En del pakninger, O-ringer og slanger til kjølesystemet samt litt lakk ble bestilt hos den lokale Yanmarforhandleren. Startet klargjøring av motoren med godt mot og stor entusiasme for tiden går fort mot vår og sjøsetting. Men tiden går og etter nesten fire ukers ventetid er fremdeles ikke delene ankommet. :headbang: Forhandlerens forklaring er at delene må hentes "helt fra" Belgia og derfor vil det ta lang tid. Dette synes ikke jeg er en god nok forklaring pga. at også enkelte deler som ble bestilt til Perkinsen måtte hentes "helt fra" England og dette tok sjelden mer enn en uke. Nå lurer jeg på om det finnes noen på dette utmerkede forumet som har erfaringer med deleleveranser til Yanmar både når det gjelder service og tidsperspektiv.

Geir

skipper på Amica

Blogg

Hei

Eg har to yanmarmotorar. Min erfaring er at det er prisskilnadar frå forhandlar til forhandlar.

Td. så var eit eksosbend ca. 500 kr dyrare hjå forhandlaren i Bodø, enn i Bergensområdet. Dette

hensyntatt frakt.

Eg er rimeleg trygg på at årsaken til at dette tek så lang tid er at forhandlaren ønsker å samla opp

fleire tingingar, slik at han sparar frakt. Kontakt ein annan forhandlar. Prøv òg å googla på delenr.

Ask

Jeg skjønner at her må jeg bare ta en telefon til forhandleren og be om en bedre forklaring enn at det tar lang tid bare på grunn av at delene må hentes fra Belgia. Så får jeg heller prøve en annen forhandler en annen gang.

Geir

Hei "Far Amica"

Du kan prøve disse spør etter Terje

Hvilke type Perkins har du?82hk?

Bildøy Båt og Motor AS

Produksjon av motorer og turbiner ellers unntatt motorer til luftfartøyer og motorvogner

Kontaktinformasjon for Bildøy Båt og Motor… Selskapsinformasjon

Telefon : 56 33 12 20 Kontaktperson : -

Telefaks : 56 32 40 32

Besøksadresse : Døssjø

5353 Straume

Postadresse : Døssjø

5353 Straume

Hjemmeside : www.bildoybat.no

E-post :

:sailing:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...