Jump to content

Danmark i april ?

avmønstret5

Recommended Posts

I Grenaa, ca 80 sm sør for Skagen mener jeg at dieselpåfylling er åpen hele året - men seddelautomat. Ta med maaaange danske hundrelapper.

Deretter har dere omlag 42 nm til Ballen på Samsø - her er det også dieselpåfylling.

Videre til Sønderborg ca 85 nm hvor dere også har seddelautomat i båthavna.

I Kielerfjorden anbefaler jeg å fylle diesel i Yachttankstelle Strande. Fra 27. april til 31. mai har de åpent fra kl 10 - 17 fra mandag - torsdag, fredag til søndag kl 10 - 18. Telefon 04349/8203, internett: www.ytstrande.de, mail: yachttankstelle@freenet.de

Så må dere huske å kontakte den norske ambasaden i Kiel dersom dere får problemer med norsk avgiftsfri diesel i Tyskland.

I Danmark er man hyggelige - dere får alltid tak i diesel. Lykke til på reisen. Misunner dere.

Her på østkysten af Sjælland er alle havne operationelle med vand, el og diesel-service åbent. Jeg ville blive meget overrasket hvis det ikke også er tilfældet i Jylland.

Et alternativ til Samsø er Juelsminde havn. http://www.juelsmindehavn.dk/

Her skulle være diesel med kort-automat. Husk også at besøge den meget fine fiskeforretning på havnen!

Hvis I går igennem Storebælt så tag ind i Nyborg. Her er også fuld service.

Andy

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...