avmønstret5 Startet 13.April.2008 Link til dette innlegget Startet 13.April.2008 Vi skal seile over til Skagen og via beltene til Kiel om noen dager. Hvoran er det med båthavnene på østkysten av Jylland på denne tiden med tanke på vann, strøm og diesel ? Noen danske venner eller andre her på BP som har kjennskap til det? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 13.April.2008 Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 I Grenaa, ca 80 sm sør for Skagen mener jeg at dieselpåfylling er åpen hele året - men seddelautomat. Ta med maaaange danske hundrelapper. Deretter har dere omlag 42 nm til Ballen på Samsø - her er det også dieselpåfylling. Videre til Sønderborg ca 85 nm hvor dere også har seddelautomat i båthavna. I Kielerfjorden anbefaler jeg å fylle diesel i Yachttankstelle Strande. Fra 27. april til 31. mai har de åpent fra kl 10 - 17 fra mandag - torsdag, fredag til søndag kl 10 - 18. Telefon 04349/8203, internett: www.ytstrande.de, mail: yachttankstelle@freenet.de Så må dere huske å kontakte den norske ambasaden i Kiel dersom dere får problemer med norsk avgiftsfri diesel i Tyskland. I Danmark er man hyggelige - dere får alltid tak i diesel. Lykke til på reisen. Misunner dere. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 13.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Takk roaldbj for kjempebra informasjon. Selv om vi er spente og ser fram til turen, grøsser vi litt med tanke på vær og temp. nedover så vi håper på mer vårlige forhold Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 13.April.2008 Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Her på østkysten af Sjælland er alle havne operationelle med vand, el og diesel-service åbent. Jeg ville blive meget overrasket hvis det ikke også er tilfældet i Jylland. Et alternativ til Samsø er Juelsminde havn. http://www.juelsmindehavn.dk/ Her skulle være diesel med kort-automat. Husk også at besøge den meget fine fiskeforretning på havnen! Hvis I går igennem Storebælt så tag ind i Nyborg. Her er også fuld service. Andy Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 13.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Mange takk for tipset MajorAndy. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.