Jump to content

Trenger noen tips til nyinnkjøpt båt :)

Fuglesteg

Recommended Posts

Hei.

For et par veker sia kjøpte eg meg båt, den er en 84mod Reinell 20ft med chevy 350 motor og vp 280sp drev

De er litt diverse eg må ta tak i..

Drev: De trengst skifting av belger og anoder, dette er bestilt. Fins de noken triks for å få dette til, eller e de berre å sette igang å skru?

Tenkte eg ville skifte olje på drev og.. hvilken olje skal jeg bruke?

Kalesje: Den som sto var slitt, og kunne vel til nøden fikses.. men har bestemt meg for å kjøpe ny. Selger mente de skulle stå et nummer inni kalesjen som jeg skulle oppgi når jeg bestilte ny, finner ikkje dette. Hvem er de som syr kalesje? eventulet at jeg sender den gamle inn, og de syr utfrå den jeg har.

Bunnstoff: Må påføre nytt bunnstoff.. trur de har vært brukt vanlig maling under før, bør denne vekk? Hva er anbefalt å slipe med? et sandpapir går vel tett med en gang..

På forånd takk.

Om kalesje:

Se denne tråden om kalesjeleverandører

Jeg fant nummeret på fremdelen, under "taket". Var godt gjemt...

Om bunnstoff/ maling:

Husk godt verneutstyr for pusting. Hvis det er bunnstoff er det giftig, og det er ikke bra for deg det pussestøvet. Slimhinner som blir såre, vondt i huet osv... Slipp unna med god støvmaske.

Hvis du pusser "helt ned" bør du prime før du tar på vanlig bunnstoff. Gjør både bunnen mer vanntett samt gir heft til bunnstoffet.

Hør med faghandel om det bør pusses bort. Det som gjør det vanskelig å vurdere er jo hvilke reaksjoner som kan oppstå hvis du påfører primer på en annen type maling...

Lykke til!

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...