Jump to content

Kommer Fairline med en erstatter til 40 Phantom snart?

Bitteliten

Recommended Posts

Nei, vi har ikke planer om å kjøpe nye båt. Til det er vi altfor fornøyde med Bitteliten IV. Men vi kikker litt - som alle andre gjør :smiley:

En av båtene vi liker ganske godt er Fairline 40 Phantom. Men dette er en ganske gammel båt, og Princess har sin 42 foter som koster omtrent like mye. Princess'en liker vi av en eller annen grunn ikke - så den er uaktuell. Men er det noen som vet om 40 Phantom er på vei ut av produksjon? Jeg spør fordi jeg fikk et litt vagt svar fra Fairline da jeg spurte dem

Även om Du nu inte gillar Princessprogrammet så kanske man kan jämföra och läsa lite av tendenserna där. Båda dessa varv skuggar ju varandra (tom samma 'huskonstruktör Bernard Olesinsky) och båda har väl gjort en formidabel klassresa de senaste decennierna. Varven har blivit stora med uppenbarligen helt annan volym och nivå på resurserna i utveckling och produktion än vi är vana vid härhemma. Och då ligger det väl nära tillhands att man ser större pengar i segment där man är mer ensam om sitt kunnande och kan ta bättre betalt och slipper slåss med 'dussinvarorna' från t ex en del svenska (och norska) tillverkare.

Detta har varit mycket frapperande på hemmamässan i London där gigantmontrarna överglänser varandra, och prestigebåtarna blir större och större för varje år. Både Fairline och Princess hade 80-90 fotare på plats nu i januari! Och lika spikrak har väl tendensen varit att hela tiden göra plats för allt större modeller genom att slopa 'minstingarna' i programmet

Princess slutade med 40-fotaren med flybridge för ett par år sedan, och det är väl inte osannolikt att Fairline kan fundera i samma banor? :cheers:

Känner Du Dig inte attraherad av Windys 'stealth'-modell?

Redigert av ebonita (see edit history)
quote.gif
og her bygges en 95 ....

IMG_4277Medium.jpg

Det er ikke noe å utsette på lengden i allfall :lol:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...