Bitteliten Startet 14.April.2008 Link til dette innlegget Startet 14.April.2008 Nei, vi har ikke planer om å kjøpe nye båt. Til det er vi altfor fornøyde med Bitteliten IV. Men vi kikker litt - som alle andre gjør En av båtene vi liker ganske godt er Fairline 40 Phantom. Men dette er en ganske gammel båt, og Princess har sin 42 foter som koster omtrent like mye. Princess'en liker vi av en eller annen grunn ikke - så den er uaktuell. Men er det noen som vet om 40 Phantom er på vei ut av produksjon? Jeg spør fordi jeg fikk et litt vagt svar fra Fairline da jeg spurte dem Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Skal ikke se bort i fra at det kommer en ny versjon. Båten trenger vel en ansiktsløftning og to fot til for å matche princess. Kanskje det også er på tide med IPS? Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Hei, Kanskje det er lurt å sjekke med Fairline Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Jeg spør fordi jeg fikk et litt vagt svar fra Fairline da jeg spurte dem Kanskje det er lurt å sjekke med Fairline Kanskje Bitteliten alt har gjort det Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
ebonita Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 (redigert) Även om Du nu inte gillar Princessprogrammet så kanske man kan jämföra och läsa lite av tendenserna där. Båda dessa varv skuggar ju varandra (tom samma 'huskonstruktör Bernard Olesinsky) och båda har väl gjort en formidabel klassresa de senaste decennierna. Varven har blivit stora med uppenbarligen helt annan volym och nivå på resurserna i utveckling och produktion än vi är vana vid härhemma. Och då ligger det väl nära tillhands att man ser större pengar i segment där man är mer ensam om sitt kunnande och kan ta bättre betalt och slipper slåss med 'dussinvarorna' från t ex en del svenska (och norska) tillverkare. Detta har varit mycket frapperande på hemmamässan i London där gigantmontrarna överglänser varandra, och prestigebåtarna blir större och större för varje år. Både Fairline och Princess hade 80-90 fotare på plats nu i januari! Och lika spikrak har väl tendensen varit att hela tiden göra plats för allt större modeller genom att slopa 'minstingarna' i programmet Princess slutade med 40-fotaren med flybridge för ett par år sedan, och det är väl inte osannolikt att Fairline kan fundera i samma banor? Känner Du Dig inte attraherad av Windys 'stealth'-modell? Redigert 14.April.2008 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 (redigert) Minste princess med fly er vel 42 i dag ... og her bygges en 95 .... Redigert 14.April.2008 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Sydvesten Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 og her bygges en 95 .... Det er ikke noe å utsette på lengden i allfall Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
hifo Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 i himmelens navn jeg la ikke merke til de fyrstikkfolka før sydvestens innlegg. i full fart så den normal lang ut. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Blue_Dragon Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 MBM er jo veldig glad i begge båter. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Når vi var på messen i Gøteborg, hadde vi avtale med Princess forhandleren i Gbg. Vi hadde en nøye titt på 42 foteren(FB). Må innrømme at den så veldig flott ut. Jeg likte den. Utvendig virker den ikke så stor. Men innvendig er den gedigen. Flott utført arbeid. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 15.April.2008 Link til dette innlegget Svart 15.April.2008 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link legger inn denne men du har sikkert sett den Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.