Trebåten Startet 14.April.2008 Link til dette innlegget Startet 14.April.2008 Søker bruker manual og eller tegninger over motoren, som er en 8 hk sabb diesel . holder på og skal restaurere en 22 fot motorsjekte så får jeg ikke sveiva til og ta kompresjon og giret sitter fast? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Her har du bruk og delebok. Denne vil hjelpe deg mye. Men hva mener du med at du ikke for sveiva og ta kompresjon?? Sitér dette innlegget Link to post
Trebåten Svart 14.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Jeg mener at når jeg sveiver blir det ikke noe kompresjon, motoren har endel overflaterust, men så helt fin ut innvendig av det jeg har sedd så langt. Er helt fersk med slike motorer og er egentlig tømrer så det er der hovedinteressen for restaureringen ligger. Vil jo gjerne bruke den motoren som står i båten og skal se på det du la ut, takk for hjelp så langt. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Jeg mener at når jeg sveiver blir det ikke noe kompresjon, motoren har endel overflaterust, Har du husket å vri dekompresjonshendelen på toppen? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Vil tro feilen er den som tuffff beskriver. På toppen av motoren er det en dekompresjons-ventil. Når denne er i lav stilling (peker som regel framover da) presser den på innsugsventilen. Da blir det ikke noe kompresjon og du kan sveive. Så sveiver man til man blir blå i trynet og vrir over ventilen. Da er det så god fart på svinghjulet at den somregel starter... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.