Marwin Startet 14.April.2008 Link til dette innlegget Startet 14.April.2008 Leser i nyhetene på Båtliv at motorbåt- og seilforbundet skal slåes sammen Minner meg på den gamle aprils-historien om at Vakttårnet og Norsk Handels & Sjøfartstidene skulle slåes sammen for mange år siden; Navnet på den nye blækka skulle visst være "Himmel & hav"... Lurer på hva det "nye" båtforbundet skal hete?? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
logget av Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Jeg trodde dette var gammelt nytt, hvor ellers kommer ordet motorseiler fra? Men nå er det jo mange Amerikanere som tror de tapte andre verdenskrig siden de snakker Engelsk og ikke Amerikansk. Og så har vi Kåre Braathen som populert ble kalt bråkåten. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Ser fordelen med ET forbund mot myndigheter ++ Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Mulligan Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Nå er det sånn Marwin at NSF er ett særforbund under Norges Idrettsforbund. De organiserer regattasporten her i landet. KNBF er ett sært forbund som har kjempet drabelig for retten til å drikke så mye man vil på sjøen, tømme septikken i sjøen hvor man vil og mest mulig billig diesel. Skulle en slik uhyggelig påstand være rett, får Strømstads Segelsellskap en nytt medlem tvert. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 14.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 (redigert) SÅååhh, i min TRÆGHET er dette alså gammelt oppgulp (nytt)?? I så fall kan strengen med fordel slettes. (Har gravd meg for langt ned i ohms lov.++) Redigert 14.April.2008 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Hansi Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Noen som har stått opp på feil fot i dag ?? Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Kaskje litt informasjon omforbundene er en god ide. Jeg kjenner svært lite til hva disse forbundene står for politisk, og kunne godt tenkt meg å lære litt. For å ta et ferskt eksempel, så har vi båtførerprøven som rejeringen skal innføre. Hva har forbundene bitratt til i denne saken? Jeg har forresten stått opp på den rette foten i dag, men til ingen nytte for den andre er vond som fy. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Leser i nyhetene på Båtliv at motorbåt- og seilforbundet skal slåes sammen Du har nok misforstått. KNBF er ikke noe motorbåtforbund, men et båtforubund, og mange med seilbåt (inkludert meg) er medlem i KNBF. En stor del av KNBF medlemsmassen kommer via båtforeningene, som selvfølgelig har både seil og motobåteiere blandt sine medlemmer. Den Norske Hallberg Rassy klubben er f.eks medlem av KNBF, men alle i Hallberg Rassy klubben har seilbåter. Det er heller ikke vedtatt noen sammenslåing med Norges Seiforbund. Det er kun en ide så langt. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Hva har forbundene bitratt til i denne saken? Både KNBF og Seiforbundet har deltatt i arbeidsgruppen som har utarbeidet forslaget til forskrift om obligatorisk båtførerbevis. Se http://knbf.no/archives/2007/04/her_er_arbeidsg.php Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Både KNBF og Seiforbundet har deltatt i arbeidsgruppen ..................... Ja, og antakeligvis alle over 60 år? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Nei, ikke alle. Sitér dette innlegget Link to post
sael Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 GO'søndag! Kjekt med litt 'historie'....denne linken ble ikke lagt over i "Ordet er fritt"-boksen.... opprettet i 2008. Hvordan er samarbeidet med seilerne kontra 'båtforbundet¨ i dag? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 (redigert) Det må være vondt å ha så mye hat mot et forbund, at du febrilsk plukker opp tråder som er over ti år gamle i håp om at det skal gå under radaren, og ikke bli flyttet til et annet forum Redigert 28.April.2019 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sael Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 Tom Rør: Dersom vi klarer å forholde oss til sak og ikke person....well, da håper jeg at vi kan fortsette debatten. SAK: Ser på web-siden til KNBF at de 'kobler opp' seilforeninger i sin informasjon med politikere. (Kan vise til linken senere) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 For deg er dette ikke en debatt, men en sykelig trang til å få din kjepphest fremmet. Rart at du ikke ser det selv, men å forsure et godt båtforum med ditt personlige korstog mot forbundet blir slik jeg ser det utrolig dumt. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 1 hour ago, Tom Rør said: ..... i håp om at det skal gå under radaren, og ikke bli flyttet til et annet forum Litt interessant at forumets eier har opprettet et eget forum som skal fungere som søppelkasse. Drives jo også i tråd med akkurat det. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
sael Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 (redigert) Jeg ser også en 'underholdningsverdi' i å debattere forbundet... Et 100-års gammelt forbund med fortsatt sin 'kultur' i vinglende behold utløser så pass administrative synspunkter at jeg forsøker å følge litt med... Jeg ser også det komiske ved å oppsøke politikere med denne agenda'n: https://knbf.no/nyheter/item/knbf-motte-regjeringspartiet-hoyre Sitat: I tillegg har man et sterkt samarbeid på forbundsnivå med Norges Seilforbund.sitat slutt Stemmer det utsagnet? Hva har skjedd siden denne tråden ble startet - i 2008? Redigert 28.April.2019 av sael (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 Ta en telefon til dem og hør. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
sael Svart 28.April.2019 Link til dette innlegget Svart 28.April.2019 (redigert) S/Y Emma....jeg har sendt email til KNBF-Endre... Videre sitat: Kulturdepartementet har innført en justert forskrift for momskompensasjon til frivillige organisasjoner fra 1.1.2019. Dette forståes av enkelte til at båt- og seilforeningers kostnader med å tilrettelegge havneplasser for egne medlemmer ikke lenger skal gi momskom-pensasjon sitat slutt Hvorfor blande inn Seilforeninger - de er tilsluttet Norges Idrettsforbund - og får sin berettige momskompensasjon.... og dette sies, for å oppnå fordeler, basert på usannheter...? Redigert 28.April.2019 av sael (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.