Jump to content

Nytt båtforbund?

Marwin

Recommended Posts

Nå er det sånn Marwin at NSF er ett særforbund under Norges Idrettsforbund.

De organiserer regattasporten her i landet.

KNBF er ett sært forbund som har kjempet drabelig for retten til å drikke så mye man vil på sjøen, tømme septikken i sjøen hvor man vil og mest mulig billig diesel.

Skulle en slik uhyggelig påstand være rett, får Strømstads Segelsellskap en nytt medlem tvert.

Kaskje litt informasjon omforbundene er en god ide.

Jeg kjenner svært lite til hva disse forbundene står for politisk, og kunne godt tenkt meg å lære litt.

For å ta et ferskt eksempel, så har vi båtførerprøven som rejeringen skal innføre. Hva har forbundene bitratt til i denne saken?

Jeg har forresten stått opp på den rette foten i dag, men til ingen nytte for den andre er vond som fy.

Leser i nyhetene på Båtliv at motorbåt- og seilforbundet skal slåes sammen

Du har nok misforstått. KNBF er ikke noe motorbåtforbund, men et båtforubund, og mange med seilbåt (inkludert meg) er medlem i KNBF.

En stor del av KNBF medlemsmassen kommer via båtforeningene, som selvfølgelig har både seil og motobåteiere blandt sine medlemmer.

Den Norske Hallberg Rassy klubben er f.eks medlem av KNBF, men alle i Hallberg Rassy klubben har seilbåter.

Det er heller ikke vedtatt noen sammenslåing med Norges Seiforbund.

Det er kun en ide så langt.

• 11 år senere...

Jeg ser også en 'underholdningsverdi' i å debattere forbundet... Et 100-års gammelt forbund med fortsatt sin 'kultur' i vinglende behold utløser så pass administrative synspunkter at jeg forsøker å følge litt med...

Jeg ser også det komiske ved å oppsøke politikere med denne agenda'n:   https://knbf.no/nyheter/item/knbf-motte-regjeringspartiet-hoyre   

Sitat: I tillegg har man et sterkt samarbeid på forbundsnivå med Norges Seilforbund.sitat slutt

Stemmer det utsagnet?

Hva har skjedd siden denne tråden ble startet - i 2008?

Redigert av sael (see edit history)

S/Y Emma....jeg har sendt email til KNBF-Endre...

Videre sitat: 

Kulturdepartementet har innført en justert forskrift for momskompensasjon til frivillige organisasjoner fra 1.1.2019. Dette forståes av enkelte til at båt- og seilforeningers kostnader med å tilrettelegge havneplasser for egne medlemmer ikke lenger skal gi momskom-pensasjon sitat slutt

Hvorfor blande inn Seilforeninger - de er tilsluttet Norges Idrettsforbund - og får sin berettige momskompensasjon.... og dette sies, for å oppnå fordeler, basert på usannheter...?

Redigert av sael (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...