sulholm Startet 14.April.2008 Link til dette innlegget Startet 14.April.2008 Hei noen som har peiling hvordan mann skal drive opp en tre båt Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Peiling og peiling.. Det fungerer jo ved at man bruker bomullsdrev som man slår inn imellom bordgangene. Til dette brukes et drivjern (minner om en øks). Så slår man drevet inn imellom, vil tro du ikke må slå i for mye så det presser mye imot på bordgangene? (Jeg er ikke ekspert). Når det er slått inn fylles glipen, forskjellig over og underlinje vil jeg tro. Over vannlinje kan du bruke linoljekitt. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Velkommen til BP Kommer også an på hva slags trevirke båten er bygd av. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
kgt Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 I dag når vi driver båter bruker vi tjæredrev både under over vanns Over vann bruker vi linoljekitt i natene å undervann vanlig sement blandet med vann til en kittlignende masse. Vanlig er å drive natene før oljing /lakk. De fleste båtene i dag blir limt..dette gjelder både gamle å nye båter, mye bedre holdbarhet. Kun støytene og kjølnata som drives ( umulig å komme til å sage spor for lister). Sitér dette innlegget kgt Link to post
sulholm Svart 14.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 ka meine du med liming av en trebåt Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 (redigert) Jeg vil tro det han mener er lusing. Dette er når du skjærer til en list som du limer inn i naten istedenfor drev og kitt. Men har du en gammel båt så ville ihvertfall jeg gjordt det på gamle måten med drev og linoljekitt.. Redigert 14.April.2008 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Tror ikke det går an å drive en klinka båt har prøvd det ,der er problemet er som regel en elleer to avrustede klinker som må skiftes , en hører om det er feil på de om en kakker littt på dem , er det en klavert båt så er det mere vanlig å drive. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Nei, jeg regner med at trådstarter har en kravellbygd gavl-båt eller? Sitér dette innlegget Link to post
kgt Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Liming =lusing. Dette er når du skjærer til en list som du limer inn i naten istedenfor drev og kitt. Ikke noe problem på gamle båter, klinket båt er driving/lusing ikke mulig. Sitér dette innlegget kgt Link to post
hymer Svart 15.April.2008 Link til dette innlegget Svart 15.April.2008 noen som har peiling hvordan mann skal drive opp en tre båt Yepp, det er det for eksempel http://www.trabatsakuten.nu/cgi-bin/yabb/Y...7550816;start=3 generelt sett er trabatsakuten riktig bra når det gjelder trebåter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.