GeirKS Startet 10.Mars.2004 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2004 Er det noen som har en modell/fabrikat å anbefale. Innvendig åpning må være 500x500. De viktigste kriteriene er at luken er solid og tett, samt pris. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2004 Har kjøpt "offshore-luker" fra Sleipner, ok. Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 10.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2004 Hvem lager disse for Sleipner? Nemo? Gebo? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Brum Svart 10.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2004 Av de produsenter jeg har prøvd nøler jeg ikke med å anbefale Lewmar, men der kan det se ut som om minste mål ift til dine ønsker er 507 x 507. (Lewmar low profile). Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 10.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2004 Har noen erfaring med Gebo Offshore serien? Jeg ser den er en del billigere enn Lewmar. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 10.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2004 Uansett hva du velger: pass på at karmen ikke stikker opp over plexiglassplata. Et 1 mm høyt vannspeil vil garantert finne veien inn mellom karm og glass, bare det får litt tid på seg. Hvis vannet renner av med en gang, er sjansen mye større for at luka holder tett. Dette gjelder selvfølgelig etter en tids bruk. Som jeg ser i et annet innlegg planlegger du en tur sydover. Da vil dette bli enda tydeligere: Sola sliter mer på tetningen mellom karmen og glasset, og båten blir generelt mye tøffere brukt, rett og slett fordi den brukes mange flere timer enn normalt. Det er ikke den ting som ikke går istykker/blir slitt på en slik tur Med "karm" mener jeg selvfølgelig den delen som ligger rundt lokket, ikke den som sitter fast i båten. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Gunga Din Svart 10.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2004 Hej ! Ett följd-spm ! jag har en lukke som börjat krakkelere, dvs små små sprikker eller vad det er, kan man byte bare glasset eller må man ta hele lukken,kansje like billigt! vet ikke vilket merke jag har på lukken, kansje Lewmar men usikker! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Barsk IV Svart 10.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2004 Har et inntrykk at Vetus lukene er bra til en grei pris. Skal du på langtur eller GeirKS??... mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 10.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2004 Vel, ingenting er "sikkert", men det er nå i alle fall planen. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 11.Mars.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2004 Hej ! Ett följd-spm ! jag har en lukke som börjat krakkelere, dvs små små sprikker eller vad det er, kan man byte bare glasset eller må man ta hele lukken,kansje like billigt! vet ikke vilket merke jag har på lukken, kansje Lewmar men usikker! Det er sikkert mulig å bytte bare glasset og lime fast det nye med f.eks. Sika 295UV. Plexiglass og Lexan bør primes først, primer har jeg stående hvis noen er interessert. Men jeg har god erfaring med at glasset holder lenge selv om det er krakkilert. Legg deg innerst i Smögen en lørdag i fellesferien så får du testet glasset. Hvis glasset er krakkilert er luken kanskje blitt noen år og det er like greit å bytte hele dritten og få nye pakninger osv. når en først er i gang. GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.Mars.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2004 Men jeg har god erfaring med at glasset holder lenge selv om det er krakkilert. Legg deg innerst i Smögen en lørdag i fellesferien så får du testet glasset. Hvis glasset er krakkilert er luken kanskje blitt noen år og det er like greit å bytte hele dritten og få nye pakninger osv. når en først er i gang. GeirKS Smögen undviker jag så langt möjligt, ligger hellre på andre stellen i närheten o går in ! Jada glasset håller sikkert, ser bara litt tråkigt ut ! men du har sikkert rett med pakninger o sådant! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.