Enzo Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Kjøper man ny båt i Sverige så er det svensk kjøpslov som gjelder og det er 1års garanti slik jeg har forstått det Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Har aldri tenkt gjennom det når det gjelder båt - men Sverige har en Konsumentkjøpslag som ligner ganske mye på den norske forbrukerkjøpsloven. Men det er sikkert forskjeller - og de kjenner jeg ikke detaljene på. Dog viktig å skille klart mellom garanti og reklamasjonsrett. Garanti er noe produsenter tilbyr utover reklamasjonsretten i loven Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Det samme gjelder for andre utenlandske båter, F.eks Bavaria. Er det Lunde båt eller VP som står for 5 års reklamasjon på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Hos et svensk verft står det 12mnd garanti på båten og utstyrsleverandørens garantier på utstyret. Nå er vel det egentlig ganske greit når det gjelder båten , det man ikke finner første året det er neppe noe problem , motor og elektronikk er vel derimot litt mer belemret med feil etter år1. Rent hypotetisk om jeg kjøper en ny båt fra verft i Sverige direkte og det står en VP motor i båten , er det da like god garanti og reklamasjonsrett på den motoren i Sverige som det vi har i Norge ? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Hos et svensk verft står det 12mnd garanti på båten og utstyrsleverandørens garantier på utstyret. om jeg kjøper en ny båt fra verft i Sverige direkte og det står en VP motor i båten , er det da like god garanti og reklamasjonsrett på den motoren i Sverige som det vi har i Norge ? Det hadde ikke jeg satset på. Kjøper du båten i Sverige er du under svensk kjøpslov. Men hvis fabrikken har en utvidet garanti er det fabrikken som står ansvarlig. Norge er i en helt egen sists. med 5 års reklamasjonsrett. Og indirekte betaler du får den. Imp må ta høyde for dette i sin prissetting. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Blue_Dragon Svart 7.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2008 Ser ut som det er 3 års reklamasjon i Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 13.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2008 Det er noe du har glemt å fortelle Bitteliten. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 13.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2008 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.